Do píšťského kostela míří věřící, aby se poklonili černé Madoně, která na ně shlíží z několik století starého obrazu. Nikdo netuší, kdy přesně, kdo a proč obraz namaloval, traduje se však, že ho kostelu svatého Vavřince věnoval neznámý dárce, prý jako dík za záchranu života. Jisté je pouze to, že tajemný obraz matky Boží Czestochowské nyní zdobí zlaté korunky, které posvětil sám papež. Původně visel obraz na bočním oltáři, ale farář Gebek, jenž působil v kostele v letech 1880 až 1913, měl zvláštní sen. Zjevila se mu Panna Maria a žádala ho o důstojnější místo. Proto byl posléze obraz přemístěn na hlavní oltář kostela. Mnozí lidé tvrdí, že je zázračný, že plní přání, která jsou před ním vyslovena. A hovoří se rovněž o zázračných uzdraveních, o ochraně před katastrofami. Co je na tom pravdy? Těžko řídi, jisté ale je, že se za druhé světové války, kdy Píšť patřila k Německu, snažilo několik jedinců obraz Madony odstranit. Neuspěli, ačkoli se dostali až před oltář. Proč svůj čin nedokonali? Dostali snad strach, a pokud ano, z čeho, co je zastavilo? Když pak na konci války přecházela oblastí ruská fronta, zůstal kostel takřka zázračně neporušen. Okolní domy byly vybombardované, ale kostel, v němž se v době náletu věřící úpěnlivě modlili růženec, zůstal mezi troskami osamoceně stát - bez jediného zásahu.
(šál)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2281834
DnesDnes102
VčeraVčera1209
Tento týdenTento týden102
Tento měsícTento měsíc14083

Partnerské weby