Problémům s vysokým tlakem se ubráníme stravou bohatou na draslík a vápník, neboť tyto látky hlídají pravidelnou činnost srdce. Díky těmto minerálům klesá nebezpečí infarktů a mozkových příhod. Všeobecně nižší tlak mají vegetariáni, z čehož se usuzuje, že alespoň částečný přechod na vegetariánskou stravu s množstvím zeleniny a ovoce dokáže obvykle krevní tlak snížit. Tyto potraviny obsahují značné množství vitaminu C, který je mocným preventivním lékem. Navíc bylo prokázáno, že výskyt vysokého krevního tlaku a smrtelných případů mrtvice byl nejvyšší mezi lidmi s nízkým příjmem tohoto vitaminu. Pokud trpíte nadváhou, je důležité zhubnout a krevní tlak se určitě sníží. Dbejte na dostatek pohybu a cvičte, choďte na procházky. Přiměřená fyzická zátěž rovněž příznivě ovlivňuje krevní oběh a snižuje krevní tlak. V jídelníčku se vyhýbejte příliš slaným jídlům a konzervovaným potravinám, snižte konzumaci masa a živočišných tuků. Omezte pití kávy, všech kofeinových nápojů a alkoholu, neboť mnohé studie potvrzují, že zvyšují krevní tlak. Vyhýbejte se stresům, neboť vedou ke zvýšení hodnot krevního tlaku.
(žuk)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

2237427
DnesDnes532
VčeraVčera833
Tento týdenTento týden1365
Tento měsícTento měsíc13492

Partnerské weby