Stále rostoucí počet obézních lidí zaměstnává po celém světě týmy odborníků, jejichž snahou je nalézt plnohodnotné potraviny, které zasytí, naplní požadavek nízké energetické hodnoty s minimálním množstvím tuků a zároveň jsou velmi chutné.
Těstoviny mají nižší glykemický index než brambory, ale je zajímavé, že čím déle se těstoviny vaří, tím vyšší hodnotu budou mít. Optimální je vařit těstoviny dle italského „aldente“, na skus, a konzumovat je tedy spíše lehce nedovařené než rozvařené. Do jídelníčku je nutno zařadit potraviny s vysokým obsahem vlákniny, které nadlouho zasytí, zlepšují trávení, brání nadměrným výkyvům hladiny krevního cukru a přeměňují se na tuk mnohem pomaleji. Bohatým zdrojem vlákniny jsou luštěniny. Nejvyšší energetickou hodnotu, a také obsah tuku, má sója, ale poskytuje i cenné látky jako cholin a inositol, které regulují hladinu cholesterolu, zabraňují usazování tuků a pomáhají hubnout.
Při shazování kilogramů by mělo být v jídelníčku zastoupeno celozrnné pečivo a další produkty, které jsou bohatým zdrojem vlákniny. Je to otázka zvyku, ale po určité době konzumace celozrnného pečiva sami zjistíte, že chuť bílého pečiva je mdlá a nevýrazná. Do ranního jogurtu přidejte hrst ovesných vloček, kvalitního müsli, obilných otrub či klíčků. Velkou zátěží pro naši postavu je konzumace sušenek a jiných sladkostí. Nebudete věřit, ale jedna tatranka o hmotnosti padesát gramů se rovná dvěma celozrnným rohlíkům, dvěma kelímkům ovocného jogurtu, tři čtvrtě kilogramu mrkve či 400 gramům hroznového vína.
Ať vezmeme zeleninu z jakéhokoli pohledu, při hubnutí je jednoznačně jedničkou. Lze ji jíst téměř neomezeně, kromě potřebné vlákniny obsahuje mnoho minerálních látek a vitaminů. Při přípravě zeleninových pokrmů byste ale měli opatrně zacházet s vejci, smetanou a máslem.
Víte o tom, že i správně zvolené koření při přípravě pokrmu může pozitivně působit na hubnutí? Vědecké studie potvrzují, že hořké látky zvyšují produkci slin a žaludečních šťáv, což ulehčuje trávení a aktivuje pohyb střev. Kromě toho hořké látky povzbuzují činnost slinivky břišní a jater k vylučování enzymů štěpících potraviny a kyseliny žlučové, které rozpouští tuk.
(žuk)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2281756
DnesDnes24
VčeraVčera1209
Tento týdenTento týden24
Tento měsícTento měsíc14005

Partnerské weby