Stres, nedostatečný spánek, kouření, nadměrné opalování a mnohé další faktory se nesmazatelně podepisují na kvalitě pleti. Jak naznačil jeden průzkum, až padesátiprocentní zodpovědnost za to, jestli pleť vypadá mladší a zdravější, nese strava. Vyvážený jídelníček je mnohem důležitější než drahá kosmetika. Co dělat, aby pleť byla v dobré kondici?
Suchá pokožka. Na první pohled vypadá báječně. Avšak na rozdíl od pleti smíšené nebo mastné dříve podléhá stárnutí, brzy se na ní vytvoří vrásky. Tento druh pokožky někdy šupinatí a na zevní vlivy je velice citlivá. Suché pokožce udělají dobře potraviny, které jsou bohaté na zdravé tuky. Pomohou udržet stěny buněk pevné a zabraňují ztrátě vody. Pozornost si zaslouží zejména ořechy, ryby, olivy. Obsahují esenciální mastné kyseliny, bez nichž tělo nedokáže vstřebat důležité vitaminy rozpustné v tucích. Mastné kyseliny jsou významné pro tvorbu a stavbu buněk.
Podrážděná pleť. Často se na ní objevují nepěkné začervenalé skvrny. Kromě vhodně zvolené kosmetiky pleť pomohou zklidnit například okurky, v jídelníčku by neměly scházet potraviny bohaté na omega 3 mastné kyseliny. Ty se nacházejí zejména v rybách - makrele, lososu, pstruhu, tuňáku. Vhodné je užívat i potravinové doplňky, jako jsou například zelený ječmen a chlorella.
Akné. Její projevy se dají částečně ovlivnit vhodně zvolenou stravou. Při jejím výskytu se doporučuje omezit konzumaci červeného masa, uzenin, kořeněných pokrmů, alkoholu, kofeinu, sladkostí. Strava by měla být bohatá na vitaminy a minerály, proto je důležité zařazovat každý den několik porcí čerstvého ovoce a zeleniny.
Unavená pleť. Povzbudí ji dostatek vitaminu C, neboť je to silný antioxidant, důležitý pro tvorbu kolagenu. Při jeho nedostatku ztrácí pleť pružnost a rychleji stárne. Pro lepší kondici se vyplatí investovat do kvalitní stravy bohaté na zeleninu a ovoce oranžové a zelené barvy. Významně mohou její kondici posílit i sójové produkty, potraviny, jež obsahují fytoestrogeny a vitamin A. Například plnotučné mléčné výrobky, ryby, sezamová semínka.
Vrásčitá. S věkem ztrácí pleť postupně svoji pevnost a hutnost. Jako první se objevují mimické vrásky v okolí očí, úst a mezi obočím, postupně se prohlubují. Protistárnoucí účinky má strava bohatá na antioxidanty a chudá na toxiny a sacharidy. V jídelníčku je třeba se vyvarovat produktů z bílé mouky, konzervovanému jídlu, smaženým pokrmům, alkoholu, s výjimkou kvalitního vína, sladkostem, cukru. Zastavit čas se dá středomořskou dietou, která je bohatá na omega 3 mastné kyseliny z ryb, zeleninu, ořechy, luštěniny, na olivový olej.
(mav)

DODATEK
Víte, že vitamin A je považován za vitamin krásy? Pokožku regeneruje, zmírňuje proces stárnutí, redukuje jemné vrásky. Je silným antioxidantem a má protizánětlivý účinek. Nejbohatším zdrojem vitaminu A je například rybí tuk, petrželová nať, pažitka, žloutky, tučné sýry, paprika.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2215677
DnesDnes74
VčeraVčera528
Tento týdenTento týden74
Tento měsícTento měsíc8202

Partnerské weby