Pracujete-li dlouho u počítače, měli byste provádět pravidelné cviky proti únavě očí a to vsedě na patách a v uvolněné pozici. Hlavu držte zpříma.
+ Podívejte se co nejvýše nahoru a co nejvíce dolů, až ucítíte ve svalech mírné nebolestivé pnutí. Opakujte 6x.
+ Stejný cvik provádějte doprava a doleva, nejprve s otevřenýma a pak se zavřenýma očima, vždy 6x.
+ Podívejte se doprava vzhůru, pak doleva dolů, poté doleva vzhůru a doprava dolů, vždy 6x.
+ Intenzivně kružte očima doprava a doleva vzhůru a obráceně, pokaždé 5x.
+ Natáhněte před sebe pravou ruku, podívejte se na nehet prostředníčku a pak ruku pomalu přibližujte do blízkosti oka, přičemž stále sledujte nehet. Pak ruku opět vzdalujte, až je natažená. Tím se cvičí zaostřování oka na různé vzdálenosti.
(ksa)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2219382
DnesDnes540
VčeraVčera498
Tento týdenTento týden3779
Tento měsícTento měsíc11907

Partnerské weby