Křečové žíly jsou v podstatě onemocnění cévního systému. Nejčastějšími příznaky bývá pocit napětí, těžké nohy, oteklé dolní končetiny po dlouhém sezení či stání. Mezi doporučovaná preventivní opatření patří aktivní pohyb, při němž

opakovaně stahované svaly podporují správný tok krve v žilách. K nejoblíbenějším fyzickým aktivitám patří v posledních letech nordic walking. Intenzivní chůze sportovního charakteru totiž podporuje správné držení těla, synchronizaci pohybu paží a rytmus a tempo pochodu. Nordic walking se doporučuje jako prevence varixů. Při intenzivní chůzi se současným pohybem paží zapojí do práce téměř všechny svaly a kosti lidského těla, aniž by přitom byly výrazně namáhány. Pomáhá nejen proti křečovým žilám, ale také proti zánětům šlach a vaziva. Dále posiluje žilní stěnu, oběhový aparát, podporuje funkci plic a působí dokonce i jako prevence nebezpečné choroby osteoporózy.

Rytmický pohyb svalů břicha a hýždí se navíc velice příznivě projevuje na postavě, kterou nenásilně formuje, znamená vyšší energetický výdej. Pohybem se postupně odbourávají tuky.

Nezanedbatelný je rovněž vliv chůze na psychický stav. Při sportu se báječně pročistí mozek, člověk se odreaguje, endorfiny uvolňované do krve přinášejí pocit pohody a uklidnění. Výhodou je, že se nordic walking dá provozovat kdekoliv a kdykoliv, v každém ročním období, ve městě, v přírodě. Důležité je vybavit se kvalitní sportovní obuví s anatomicky tvarovanou měkkou stélkou, která šetří klouby. Ideální je nachodit každý den alespoň čtyři kilometry.

(pru)

Planety radí i varují

Předplaďte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

Domeček zdraví

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1730332
DnesDnes952
VčeraVčera1129
Tento týdenTento týden8190
Tento měsícTento měsíc26850

Partnerské weby