Klimakterium, lidově řečeno přechod, představuje pro některé ženy náročné období, v němž prochází nepřehlédnutelnými změnami po psychické i fyzické stránce, zatímco jiné ho prožívají naprosto bez problémů. K nejtypičtějším příznakům patří bolesti hlavy, časté změny

nálad, přibírání na váze, nepříjemné návaly horka, deprese. Projevy hormonální nerovnováhy, která přichází kolem padesátého roku věku, jsou u každé ženy rozdílné. Není bez zajímavosti připomenout odhad odborníků, kteří soudí, že v příštích letech se počet žen v klimakteriu v České republice zvýší až o dvacet procent. Navíc ženy procházející menopauzou nejsou ve stejné situaci, jako jejich maminky či babičky. Ocitají se na vrcholu své kariéry, věnují se rodičovským povinnostem, se svými muži mohou otevřeně hovořit o svých problémech spojených s klimakteriem. Po menopauze čeká na ženu zhruba třetina života.

Zlepšete svůj život. Úbytek estrogenů zapříčiňuje kromě zmíněných potíží také větší únavu, nespavost, noční pocení, nervozitu, a tak je vhodné upravit životosprávu. Ženy po pětačtyřicátém roce věku by měly větší pozornost věnovat svému jídelníčku, jíst vyváženou a pestrou stravu. V případě nadváhy se zaměřit na snížení celkového energetického příjmu. Vyhnout se nárazové konzumaci velkého množství jídla, denní stravu je lepší si rozdělit na víc menších porcí. S nadváhou je zapotřebí bojovat pravidelným pohybem, fyzickými aktivitami, které budou přiměřené věku a zdravotnímu stavu. S pohybem se upraví nejen metabolismus, ale také se zlepší kondice, posílí odolnost organismu vůči virózám, nadměrnému stresu a podobně.

Vsaďte na přírodu. Gynekolog na projevy premenopauzy samozřejmě může předepsat hormonální léčbu. Ale proč sahat po tabletkách, když lze pro zlepšení vlastního života něco udělat přírodní cestou? V první řadě pomůže pohyb. Ať už při běhu, rychlé chůzi nebo jízdě na kole začne mozek produkovat hormony štěstí. Proti návalům horka stojí za to vyzkoušet například akupunkturu nebo doplňky stravy obsahující vitamin E v podobě pupalkového oleje. Osvědčeným způsobem, jak zatočit s negativními dopady premenopauzy i následné menopauzy, je i pylové zrno. Například Sérélys je doplněk stravy s obsahem jeho výtažků a dalších účinných látek, které chrání buňky před oxidativním stresem, podpoří v rámci možnosti pohodu a klid. Na přírodní bázi je založen také Merilin. Jak prokazují klinické studie, jeho unikátní kombinace extraktů ploštičníku hroznatého a třezalky tečkované se postarají o klidnější spánek, psychickou pohodu, zlepšení koncentrace, omezení návalů horka.

(mav, tz)

DODATEK

Období menopauzy je spojené s větším rizikem srdečně cévních selhání, počet žen postižených infarktem v důsledku citelných hormonálních změn roste, stejně jako náchylnost ke zlomeninám, osteoporóze.

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1968196
DnesDnes538
VčeraVčera893
Tento týdenTento týden2333
Tento měsícTento měsíc13801

Partnerské weby