Máte problém se zavazováním tkaniček u bot, vyjít bez zadýchání několik pater, vejít se do kalhot? Nadváha není pouze estetickou záležitostí, ale ohrožuje také zdraví, celkovou pohodu a spokojenost. Kdykoli stoupnete na osobní váhu, říkáte si, že je nejvyšší čas s tím něco dělat. Ale víte o tom, že nejspolehlivějším ukazatelem

míry obezity je obvod pasu? Přejídání, nadměrné množství jídla spolu s pasivním způsobem trávení volného času přinášejí nadbytečný tuk většinou nashromážděný kolem středu těla. Měřte se vždy stejnou mírou a na stejném místě, zpravidla tam, kde vede pásek, nebo kde je břicho největší. U žen představuje zvýšené riziko zdravotních problémů obvod pasu nad osmdesát centimetrů, u mužů devadesát čtyři centimetry. Při ženských osmdesáti osmi centimetrech a metrovém obvodu pasu u mužů je riziko velmi vysoké. O zvýšeném nebezpečí srdečně cévního onemocnění se můžete přesvědčit i bez krejčovského metru. Stačí obvod pasu vydělit výškou postavy. Pokud je výsledek 0,5, nemusíte se znepokojovat. Větší hodnoty by vás ale měly vést k úpravě životosprávy s cílem postupně zhubnout. Pokud je tuku kolem břicha, ale také útrobního, nadbytek, podílí se na vyplavování hormonů, které stresují srdce, i na vzniku chorob, jako jsou cukrovka, cirhóza jater, rakovina a jiné. Co s ním? Podle nutričních terapeutů je důležité upravit jídelníček, snížit příjem tuků, omezit nezdravé tuky, strava by měla být pestrá se zaměřením na ovoce a zeleninu, libové maso, ryby, luštěniny, vlákninu, celkově omezit kalorie a přidat pohyb.

(ruch)

DODATEK

Pokud se trvale zaměříte na zdravější jídelníček, aktivní životní styl, váha bude postupně klesat. Spolu s ní zaznamenáte i citelný úbytek centimetrů v pase.

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1917270
DnesDnes878
VčeraVčera850
Tento týdenTento týden3479
Tento měsícTento měsíc13610

Partnerské weby