Kotník bývá nejčastěji zraněným kloubem, bolesti mohou být příznakem podvrtnutí, artrózy nebo zánětu šlach. Pravidelné chození na špičkách a po patách výrazně zlepší hybnost kotníku, posílí a zpevní oblast kolem něj i lýtkové svaly. Vyzkoušet lze i další varianty se špičkami vtočenými nebo vytočenými. Skvělým

cvikem je i prosté přitahování špiček nohou k holeni. Pro tento cvik můžete využít i gumový pás nebo švihadlo. Cvikům se věnujte alespoň třikrát týdně a opakujte patnáctkrát až dvacetkrát.

Pro lepší prokrvení a odstranění ztuhlosti či otoku kotníku použijte jednoduchou metodu. Posaďte se a dejte si nohu přes nohu, levou nohu položte přes pravou. Jednou rukou uchopte patu, druhou rukou chodidlo a s citem otáčejte kotníkem. Nejprve ve směru hodinových ručiček, poté proti jejich směru. Pohyb by měl být rozvážný. Opakujte cvik pětkrát na každou stranu. Postupně zvyšujte rozsah pohybu.

Pokud vám kotníky často otékají, zkuste jednoduchou techniku. Sedněte si na podlahu, koleno pokrčte tak, abyste pohodlně dosáhli na kotník. Chodidlo spočívá celou plochou na podlaze. Dlaní masírujte a třete nohu od kotníku až ke kolenu, pohyb by měl být pomalý a jemný. Poté krouživými pohyby prstů masírujte oblast kolem kotníku ve směru hodinových ručiček, dokud vám to bude příjemné.

Máte-li jakékoli problémy s kotníky, masírujte zápěstí a naopak, máte-li problémy se zápěstím, masírujte si kotníky. Ač se to možná zdá zvláštní, je až neuvěřitelné, jak tato sebeléčebná masáž funguje.

(žuk)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2253709
DnesDnes335
VčeraVčera762
Tento týdenTento týden1759
Tento měsícTento měsíc9117

Partnerské weby