K nové bazilice Panny Marie guadeloupské v hlavním městě Mexika přicházejí denně tisíce zbožných poutníků. Mnozí z nich absolvují poslední část své strastiplné cesty na kolenou, aby tak projevili svou pokoru, oddanost a nesmírnou úctu unikátn í svátosti, která je zde vystavena.

V moderních prostorách chrámu, na čelní stěně vysoko nad oltářem je zavěšený neobyčejný portrét Panny Marie. Madona tmavé pleti je zobrazena jako těhotná žena na zářícím pozadí. Téměř 153 centimetrů vysoký obraz svými zcela výjimečnými vlastnostmi uvádí do vytržení nejen věřící, ale i celé vědecké týmy. Již vznik tohoto díla nese neklamnou pečeť zázraku.

Devátého prosince 1531 prožil rodilý Azték Juan Diego neobvyklou vizi. Když časně ráno kráčel neschůdnou horskou cestou do Tlatilolka na trh, spatřil u jedné ze skal „vznešenou slečnu, jejíž šaty zářily jako slunce, jako by byly ušité ze světla“. Zjevení o sobě prohlásilo, že je Pannou Marií a vyslovilo přání, aby na místě zvaném Cerro de Tepeyac byla postavena kaple. Diego ihned spěchal za biskupem a nesl ve svém plášti zabalenou kytici zvláštních květů, které mu darovala samotná Matka boží. Když před biskupem a dalšími církevními hodnostáři květiny vysypal, na látce roztaženého pláště se zjevil obraz svaté Panny. Důkaz z nebes biskupa přesvědčil. Na pahorku nechal zbudovat kostel, v němž byl později zázračně potištěný oděv vystaven.

Vznik obrazu je stejně tajemný jako jeho udivující odolnost. Látka je prokazatelně vyrobena starou domácí technikou z vláken rostliny agáve, která se obvykle již po dvaceti letech zcela rozpadne. Vědci navíc zjistili, že plátno nebylo ničím konzervováno. Až do roku 1647, kdy byl obraz zasklen, na něj vytrvale působilo horko, prach, vlhko, doteky rukou a polibky zbožných poutníků. Přesto neutrpěl žádnou újmu. V roce 1921 teroristé umístili na oltář bombu. Exploze poničila značnou část chrámu. Plášť s vyobrazením Panny Marie však zůstal nezasažen, i když se nacházel v těsné blízkosti výbuchu.

Výjimečnost obrazu podtrhují i další šokující fakta. Odborníci zatím nedokázali zjistit, jakým způsobem byla malba provedena. Ani po důkladném prosvícení se nepodařilo objevit žádné předběžné kresby, dokonce ani tahy štětcem. Nositel Nobelovy ceny, profesor Richard Kuhn z německého Heidelbergu, dokázal, že ve vláknech ani na nich se nenachází žádná barva. Výjev tedy v žádném případě není namalován a je svou podstatou vlastně fotografií, což po důkladném výzkumu potvrdili i experti firmy Kodak.

Hvězdy, kterými je celý plášť posetý, jsou astronomickou mapou. Naprosto přesně zobrazují postavení hvězd na obloze, tak jak byly pozorovatelné nad Mexikem 9. prosince 1531, kdy se Madona poprvé zjevila Juanu Diegovi.

Vyvrcholením této pyramidy záhad se stalo zjištění, že v očích zjevení se cosi odráží. Po mnohanásobném zvětšení se ukázalo, že v oku se zrcadlí výjev, který měla Panna Marie v okamžiku vzniku obrazu před sebou. Jasně lze rozeznat několik osob včetně biskupa. Vědci se shodují, že namalovat tolik postav se všemi detaily na tak malé ploše je i pro geniálního miniaturistu naprosto nemožné. Jakou nepozemskou technikou tedy obraz vznikl? Jeho odolnost a vlastnosti zcela zjevně ukazují na nadpřirozený původ. Jedná se o skutečné důkazy o existenci vyšší moci ?
(vlab)
 

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

2016359
DnesDnes19
VčeraVčera730
Tento týdenTento týden1526
Tento měsícTento měsíc12684

Partnerské weby