Také se na vás podepsaly vánoční hříchy v podobě nezdravého jídla, bezuzdného mlsání, příjemného lenošení a nicnedělání? Jak se dostat rychle do formy? Pokud mezi vaše novoroční předsevzetí patří zbavit se nadbytečných kilogramů, docílit štíhlé postavy, optimální hmotnosti, možná se vám bude hodit

pár tipů.

Úsporný den. Hubnout se vám bude dařit, pokud si některý den v týdnu řeknete, že si dopřejete jen toto a nic jiného. Může to být den zeleninový, ovocný, bramborový, rýžový. Věřte tomu, že to vůbec nebude nuda, suroviny lze donekonečna obměňovat. Na získání štíhlé linie je výborný především den neslazených ovocných a zeleninových šťáv.

Oklamte chutě. Proti nutkavé chuti na sladké stěží můžete něco udělat, neboť začarovaný kruh probíhá asi následovně - cukr vnikne do krve, hladina krevního cukru stoupne, tělo vyloučí zvýšené množství inzulínu, čímž však hladina cukru opět poklesne. Výsledkem je, bohužel, ještě větší chuť na sladké. V tomto případě švindlování neplatí, chuť na sladké můžete zmírnit jen zdravějším mlsáním, jako jsou například celozrnné keksy, proteinové tyčinky, zobat jablečné křížaly, jež zaženou chuť na sladké, přičemž hladinu cukru příliš nezvýší.

Stravujte se pravidelně. Jezte pravidelně, nejlépe v intervalu tří hodin. Stravování rozdělte na pět až šest porcí. Jídlo si servírujte jen na středně velký nebo spíš menší talíř, snažte si udělat z každého jídla malý svátek. Žádné hltání večeře před televizí, u počítače, ale na pěkně prostřeném stole. Více se tak soustředíte na množství jídla, vychutnáte si každé sousto. Lidé, kteří jedí rychle, hltavě, mají více tělesného tuku a inklinují k přibírání na váze.

Veďte si deník. Když si alespoň zpočátku povedete deník, každý den si zapíšete, co jste snědli a vypili, možná budete překvapení, kolik jídla zkonzumujete, jakým velkým počtem kalorií tělo zatěžujete. Pokuste se z takového dlouhého seznamu posléze vyškrtnout, bez jakého jídla se obejdete. A právě tyto poznámky mohou být vodítkem pro sestavování příštího jídelníčku.

Vychytávky, které možná neznáte. S úspornějším jídelníčkem se zpočátku dostavuje hlad. Ten můžete obelstít žvýkačkou bez cukru. Její pomocí oklamete žaludek, zároveň tak bojujete proti bakteriím v ústech. Žaludek současně produkuje víc kyseliny a likvidujete víc tuku. Nechcete se při dietě vzdát alkoholu? Občas si můžete dopřát trošku vína zředěného minerálkou. Vhodnější je suché, neboť obsahuje málo cukru. Víte, že se jablko snědené před jídlem postará o lepší trávení, zaplní žaludek nízkokalorickou potravinou, dodá organismu potřebné vitaminy a následně sníte méně jídla? Navíc je dobré i na nervy.

Hubněte s chutí. Nepovažujte dietu, racionální jídelníček za nějakou oběť. Pokud se budete správně motivovat, přistupovat ke zdravějšímu životnímu stylu radostně, uvidíte, že vás hubnutí začne bavit. Je dobré se za dílčí výsledky odměnit, za každý shozený kilogram si klidně dopřejte malý hříšek. Co na tom, že to bude malý šlehačkový dortík, kousek kvalitní čokolády? Čím lepší výsledky, tím větší odměna, třeba v podobě voňavé kytičky do vázy, příjemného parfému, módního oblečení.

(mav)

RADA SPIRITU

Pro hubnutí je pohyb stejně důležitý jako úprava jídelníčku. Bez pravidelné fyzické aktivity většinou změna stravovacích návyků nevede k požadovanému cíli.

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1853216
DnesDnes491
VčeraVčera836
Tento týdenTento týden4526
Tento měsícTento měsíc20434

Partnerské weby