Počet těch, kteří vyznávají veganský způsob stravování, roste nejen v zahraničí, ale i u nás. Je dokázáno, že veganství vyznává až dvacet procent lidí ve věku od 16 do 24 let. Je nebezpečné, či naopak zdraví prospěšné?

Z nedostatku červeného masa mohou vegani trpět únavou, protože se jim nedostává vitaminu B12 a železa. Výjimkou nebývají ani bolesti hlavy, závratě a pocit únavy. Nedostatek masa by měli nahradit droždím, ořechy nebo špenátem. A nedostatek vápníku, který obsahují mléčné produkty, zase zvýšenou konzumací rostlinného mléka.

Na druhou stranu ovšem vegani konzumují hodně zeleniny, luštěnin a semínek, tedy stravu bohatou na vlákninu. To jim zlepšuje zažívací systém. A sója? Tato plodina je zase vynikající pro snížení rizika kardiovaskulárních onemocnění.

Závěry studií jsou zajedno v tom, že vegani si udržují ideální body mass index, což snižuje možnost pozdějšího výskytu cukrovky. Cítí se nasyceni z jídel bohatých na vlákninu a nemají proto tendenci se přejídat.

(les)

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1918963
DnesDnes90
VčeraVčera699
Tento týdenTento týden5172
Tento měsícTento měsíc15303

Partnerské weby