Tvar postavy je geneticky daný, s tím člověk nic nesvede. Každý tělesný typ má své slabé a silné stránky. Nejčastěji připomíná ženská i mužská postava jablko. Charakteristické jsou pro ni štíhlé nohy, malý, ale plochý, zadeček. K nejkritičtějším částem těla patří břicho a méně viditelný pas s obvodem zhruba stejným jako

boky. „Jablíčku“ se často ukládá tuk především v oblasti břicha, okolo vnitřních orgánů, jako jsou slinivka, játra, střeva a podobně. Nadměrný tuk ovlivňuje nejen hustotu kostí, ale výrazně zvyšuje riziko kardiovaskulárních a cévních onemocnění, vznik cukrovky II. typu, vysokého krevního tlaku. Na místě je změna stravovacích návyků, a to nejen v zájmu hezké postavy. Lidem s postavou „jablka“ prospěje, když vynechají z jídelníčku bílé pečivo, rafinované cukry, hlídat by si měli glykemický index. To je hodnota, která udává, jak rychle tělo využije cukr z určité potraviny. Na nadváhu má vliv i nekontrolovatelná konzumace tučného masa, mléčných výrobků, alkoholu. Přitom by se hlavním výživovým zdrojem „jablíček“ měly stát drůbež, ryby, ovoce a zelenina, cereálie. Při tvarování postavy, ale i v prevenci, je nezbytný pravidelný pohyb, který přispěje nejen ke zvýšení výkonnosti, ale hlavně k odbourávání tuku.

Tuk více patrný na bocích, úzká ramena, výrazná linie pasu, širší boky i hrudník - u „hrušek“ jsou nejvíce kila viditelná na stehnech a pozadí. Neznamená to však, že s těmito tělesnými proporcemi, jestliže mají nadváhu, jsou v menším ohrožení než „jablka“. V takovém případě „hruškám“ prospěje, když se pokusí snížit celkový energetický příjem. Tučná kořeněná jídla, ztužené tuky, masitá jídla je třeba vyměnit za celozrnné pečivo, ovoce, zeleninu, potraviny s vysokým obsahem vlákniny. Metabolismus „hrušek“ je pomalejší, proto by zejména večerní menu mělo být lehce stravitelné, o něco lehčí. I „hrušky“ by se měly v rámci získání optimální postavy vyhnout sladkostem, zmrzlinám, tučným smetanovým krémům a také některému ovoci, jež obsahuje příliš velké množství cukru. Za ideální sport pro „hrušky“ lze považovat aktivity rovnoměrně posilující horní i dolní část těla - například běh, aerobik, spinning, posilovací cviky.

(es)

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1966750
DnesDnes887
VčeraVčera796
Tento týdenTento týden887
Tento měsícTento měsíc12355

Partnerské weby