Češi mají problém s nadváhou, ta trápí téměř pětinu z nich. Může za otylost, obezitu, nadměrné kilogramy pouze typicky český vydatný jídelníček? Možná, že patříte k těm, kdo si namlouvá, že má postavu akorát a není třeba na dosavadním způsobu života nic měnit. Kolik vlastně máme vážit? O tom se

můžete přesvědčit jednoduchými počty. Vědci používají měřítko nazvané index tělesné hmotnosti (BMI). Podle tzv. body mass indexu se hmotnost v kilogramech dělí výškou postavy v metrech na druhou. Jestliže se výsledné číslo pohybuje v rozmezí 18,5 až 25, pak není důvod se znepokojovat, jde o normální váhu. Výsledek 25 - 30 je známkou, že bychom se měli nad svým životním stylem trochu zamyslet a snažit se ho změnit. Nejen proto aby nás ranní pohled do zrcadla nestresoval, ale abychom se vyhnuli vzniku některého z civilizačních onemocnění, jako jsou cukrovka, kardiovaskulární poruchy, zvýšená hladina cholesterolu a jiné, k nimž nadváha nesporně přispívá. Hodnoty BMI mezi 30 a 40 jsou považovány za obezitu a o její těžkou formu se jedná při výsledcích nad hranici čtyřicítky. Jiným ukazatelem toho, zda ještě svou váhu považovat za optimální, je obvod pasu. Zvýšené zdravotní riziko hrozí ženám při obvodu pasu větším než 80 cm a u mužů více než 94 cm. Vysoké riziko, které může být spoluviníkem vzniku některých zdravotních obtíží, je u žen s obvodem pasu větším než 88 cm, u mužů pak větším než 102 cm.

(mav)

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1966750
DnesDnes887
VčeraVčera796
Tento týdenTento týden887
Tento měsícTento měsíc12355

Partnerské weby