Léto a zmrzlina patří neodmyslitelně k sobě. Myslíte si, že si mraženou dobrotu musíte v horkých dnech odpírat, když chcete zhubnout? I když pro ženskou figuru, udržení štíhlé linie není zrovna potravinou, kterou by výživoví poradci doporučovali, v porovnání například se

šlehačkovými dorty, sušenkami, mléčnou čokoládou a cukrovinkami obecně nenadělá zase tolik škody. Jen je třeba vědět, po jaké sáhnout.

Zmrzlina nemusí být kalorickou bombou, jestliže se nekonzumuje každý den a pohlídáte si její energetickou hodnotu a obsah tuku. Bez uzardění si můžete dopřát sorbet - tedy zmrzlinu na bázi vody, která obsahuje minimálně pětadvacet procent ovoce. Avšak pozor, často je doslazovaná velkým množstvím cukru. Dietnější osvěžení představuje zmrzlina s vyšším množstvím ovoce. Věděli jste, že zmrzlá pochoutka bez kakaových a čokoládových polev obsahuje maximálně 4 až 8 % tuku, s polevou maximálně 20 % tuku, ve vodové nenajdete žádný? Nanuky a smetanovo-tvarohové zmrzliny bývají tučnější, avšak určitě zasytí na delší dobu. Pokud člověk netrpí obezitou a věnuje se pravidelně některé z fyzických aktivit, jedna porce zmrzliny, maximálně dvě za týden, mu nemůže ublížit. Zajímavou alternativou a příjemným osvěžením pro mlsání v tropickém dni mohou být mražené jogurty. Obsahují méně tuku než běžná zmrzlina, navíc v sobě ukrývají jogurtové kultury, které blahodárně působí na trávení. Připravit domácí dietní zmrzlinu není žádná věda. Stačí rozmixovat trochu tvarohu s bílým jogurtem, přidat pokrájené ovoce podle chuti, přidat trochu cukru nebo ho nahradit dvěma lžičkami medu či lžící džusu. Ušlehanou tvarohovou pěnu dáte do plastové doźy a necháte v mrazícím boxu zamrazit.

(es)

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

2015963
DnesDnes353
VčeraVčera777
Tento týdenTento týden1130
Tento měsícTento měsíc12288

Partnerské weby