Lidé, kteří mají sedavé zaměstnání, mívají často problém s přetíženou krční páteří, ztuhlostí zad, šíje a ramen a bolestmi hlavy. Následující cvičení mohou hodně pomoci. Vsedě položte ruce

před sebe na stůl, narovnejte se a přitiskněte bradu k hrudi. Pocítíte natažení zádového svalstva a uvolnění ramen. S hlubokým nádechem zakloňte hlavu (záklon nepřehánějte) a prohněte se v zádech, chvíli tak setrvejte a s výdechem přitiskněte bradu k hrudi. Pokud tento cvik několikrát zopakujete, protáhnete se, zlepšíte soustředění a pozornost. Na toto cvičení navažte automasáží, při níž zavřete oči, uvolněte se a zvolna dýchejte. Postupujte tak, že pravou rukou masírujete levé rameno, trapézový sval (široký pás svalstva mezi krkem a ramenem) a krk. Prsty rukou jemně zvedejte svalovou hmotu, promačkejte ji či promněte a uvolněte. Můžete mít mírně předkloněnou hlavu. Pokračujte až do pocitu uvolnění. Masáž si usnadníte, když do levé dlaně uchopíte loket pravé paže a během masáže ho podpíráte. Poté špičkami prstů obou rukou jemně masírujte drobnými krouživými pohyby oblast spánků.

Jednoduchým cvikem můžete procvičit pružnost rukou, hybnost prstů a kloubů, zlepšit koncentraci a koordinaci, aktivovat životní energii. Přiložte k sobě dlaně rukou a dejte je přes hrudník, jako když se modlíte. Uvolněte se a zvolna dýchejte. Špičky prstů směřují vzhůru, prsty lehce roztáhněte a zároveň pokrčte oba malíčky, narovnejte je, opět je pokrčte a toto opakujte desetkrát. Poté stejným způsobem pokrčte prsteníčky. Prsty postupně střídejte a skončete u palce.

(žuk)

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

2015204
DnesDnes371
VčeraVčera722
Tento týdenTento týden371
Tento měsícTento měsíc11529

Partnerské weby