Zatímco v roce 2012 používala internetové bankovnictví necelá polovina lidí, v roce 2015 už to byly dvě třetiny a od té doby podíl jeho uživatelů víceméně stagnuje. Jak vyplývá z průzkumu společnosti GfK Czech, naopak

strmý nárůst zaznamenává mobilní bankovnictví. Podíl jeho uživatelů se zvýšil ze dvou procent v roce 2012 na šestnáct procent na počátku letošního roku. Podle Kristiny Hanušové, vedoucí marketingové efektivnosti, je tento vývoj pochopitelný vzhledem k rostoucímu počtu uživatelů smartphonů a také díky tomu, že již dospěla či dospívá generace narozená do „digitální reality“. Původní strach z využívání mobilních telefonů pro správu financí byl odsunut do pozadí uživatelskou přívětivostí této možnosti, která je důležitá zejména pro nejmladší generaci. Využívání kreditních karet se dlouhodobě, jen s malými meziročními výkyvy, pohybuje okolo patnácti procent. Nejčastěji je mají lidé mezi 30 a 49 lety. V této věkové skupině je více než dvacet procent jejich uživatelů, zatímco z lidí pod 30 let je využívá jen každý desátý.

(pru)

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

2015218
DnesDnes385
VčeraVčera722
Tento týdenTento týden385
Tento měsícTento měsíc11543

Partnerské weby