Nebojte se čokolády

Hlídáte si kalorie a čokoláda je pro vás tabu? Věřte, že ji v žádném případě nemusíte považovat za hřích. Pokud zvolíte kvalitní pochoutku s vysokým podílem kakaové sušiny, pak vám přinese užitek. Přinejmenším pozitivně ovlivní

vaši náladu. Mohou za to některé látky, které v čokoládě najdete. Fenylethylamin ovlivňuje emoční stavy, anandamin zvyšuje v organismu pocit blaha, štěstí a radosti, serotonin je skvělou prevencí proti depresi. Konzumace čokolády přináší stejně pozitivní prožitky jako líbání. Potvrdila to studie britských vědců, podle níž v momentě, kdy se v ústech čokoláda začíná rozpouštět, jsou všechny oblasti mozku stimulované podstatně intenzivněji a déle než při vášnivém polibku. Nutno dodat, že obě pohlaví reagují na sladkost stejně.

Není nevěra jako nevěra

Podvádět partnera přijde někomu jako normální. Mimomanželský vztah podle řady lidí dokonce utužuje ten stávající, legální. Svého oficiálního partnera se nevěrník snaží rozmazlovat, pečlivě se o něj stará, aby mu nahradil své občasné úlety a nezávazné potěšení. Není však pochyb o tom, že nevěra je bolavý zásah na nejcitlivějším místě. Jak naznačují nejrůznější průzkumy, pánové u své partnerky špatně rozdýchávají sexuální, ženy emocionální, nevěru. Není však pochyb o tom, že pro ženy je potenciální nebo odhalená nevěra větším zlem, neboť ji podstatně hůř prožívají. Podle odborníků může nevěra okořenit život pouze tehdy, že ve vztahu hrají oba partneři fér a mají v něm jasno. Také v případě, že žárlení není jejich problém a občasné bokovky jim nevadí. Ale kde má člověk jistotu, že tohle „hrdinství“ se nemůže časem změnit?

Nakupuji, tedy jsem

Většina Čechů nakupuje ráda a pro zhruba pětinu je nakupování opravdovou vášní. Oblečení si pořizuje skoro polovina dospělé populace minimálně jednou za měsíc. Při změně ročního období, tedy zhruba čtyřikrát do roka, si pořizuje nové věci do šatníku sedmatřicet procent lidí. Podle ceny se při nákupu rozhoduje pouze třetina Čechů. Průzkumy také potvrzují, že něžné pohlaví se do obchodů vydává s větším nadšením než jeho mužné protějšky. Doslova jako vášeň označilo pořizování nákupů třiadvacet procent žen a sedmnáct procent mužů. Rádo nakupuje bezmála osmdesát procent žen a šedesát čtyři procenta mužů. Překvapivě jednu třetinu lidí zajímá, kde, jak a za jakých podmínek bylo oblečení vyrobené. Nejoblíbenějším místem jsou pro Čechy velká nákupní centra, čtvrtina Čechů pravidelně navštěvuje supermarkety.

(mav)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2169408
DnesDnes11
VčeraVčera647
Tento týdenTento týden658
Tento měsícTento měsíc15584

Partnerské weby