Snažíte se nepřejídat, na talíř si dáváte samá zdravá jídla a pohyb vám také není cizí, přesto se vám nedaří zhubnout. V čem děláte chybu, proč tomu tak je? Marně hledáte odpověď na tuto otázku? Regulace tělesné hmotnosti je komplikovaný proces, na který má

vliv mnoho faktorů. Hubnutí vyžaduje čas, je to běh na dlouhou trať. Každý organismus je jiný a na změnu životosprávy jinak reaguje, proto někteří lidé hubnou rychleji, jiní pomalu. V každém případě základem hubnutí je mít realistická očekávání a pevnou vůli. Možná vás překvapí, že…

...chronický stres má negativní vliv na hormonální rovnováhu, způsobuje zvýšení hladiny kortizolu a následně chuť na sladké. Také podporuje usazování tuku na břiše a pocit hladu.

...na vině je nedostatek spánku. Ten je velmi důležitý pro celkové zdraví a také pro udržení optimální hmotnosti. Délka spánku menší než šest hodin nebo spánek přerušovaný znamenají snížení produkce hormonu leptinu. Při jeho nízké hladině se cítíme hladoví, sníží se jak funkce štítné žlázy, zpomalí metabolismus.

...občasná hladovka, vynechání jídla nepřinesou žádný efekt. Tělo bere energii z tukových zásob, avšak sáhne také do svalových. Tělo hladovkou připravíte o svalovou hmotu, dojde ke snížení bazálního metabolismu a návratem k předchozím stravovacím zvyklostem se dostaví jo-jo efekt. Navíc bývá dalším průvodním jevem hladovky zvýšená únava, chudokrevnost z nedostatku živin, deprese.

...se ručička váhy nechce hýbat, když si dopřáváte místo dortů hodně ovoce. Ale pozor, velké množství, zvláště velmi sladkých druhů, vám dobrou službu neudělá. Sladké plody obsahují hodně fruktózy a tu játra přeměňují na břišní tuk. Raději ovoce nahraďte stejně zdravou variantou, kterou je zelenina.

...jídelníček složený z nízkotučných potravin není samospasitelný. Měli byste vědět, že tělo ke svému správnému fungování tuky potřebuje. Podle nutričních terapeutů nelze u těchto rádoby zdravých potravin očekávat zázraky. Tuky v light potravinách jsou zpravidla nahrazovány umělými stabilizátory, emulgátory. Vynechání tuku v potravině tedy neznamená nulový obsah energie.

...pokud chcete zhubnout, zapomeňte na alkoholické nápoje. Jsou to nejen kalorické bomby, ale také zvyšují chuť k jídlu.

...stoupáte-li si na váhu každý den, může to přinášet velmi klamavý výsledek. Nevypovídá totiž nic o tom, kolik tělesného tuku jste dietou a úpravou životosprávy ztratili. Kromě ručičky na váze je potřeba vzít do ruky krejčovský metr a změřit si také obvod pasu.

...i špatné stravovací návyky se podepisují na neforemné postavě. Pokud máte problémy s hubnutím, měli byste se zamyslet nad tím, zda jídlu věnujete dostatek pozornosti. Jestliže vaši mysl rozptylují zbytečné podněty, jako televizní program, neustálé vyzvánění telefonu, nepořádek v bytě a podobně, nemůžete se divit, že nad tím, kolik toho opravdu sníte, ztrácíte kontrolu. Důležité je každé sousto dostatečně v ústech rozmělnit, vychutnat si ho. Tak se budete nejen cítit sytější, ale ulehčíte i svému trávení.

(se)

RADA SPIRITU

Nezapomínejte na to, že i správný pitný režim napomáhá k úbytku hmotnosti. Během dne vypijte minimálně dva litry vody. Kávu vyměňte za zelený čaj, který má na proces hubnutí prokazatelně pozitivní vliv.

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

2098044
DnesDnes759
VčeraVčera1012
Tento týdenTento týden5026
Tento měsícTento měsíc19830

Partnerské weby