Nejkrásnější svátky v roce jsou takřka za dveřmi. Přichází období hojnosti, přejídání, málokdo odolá lákavým pokrmům, voňavému cukroví, chlebíčkům, dobrému jídlu, a tak většina z nás za pár dnů nabere více či méně kilogramů. Co takhle jednou sami sobě dokázat, že o letošních Vánocích budete sami pánem situace a bez ohledu na okolí se budete držet „při zemi“? Myslíte si, že nepřibrat o svátcích je nad lidské síly? Nikoli, když budete vědět, jak na to:
Plánování. Nejdůležitější je nenechat se strhnout k přehnanému nakupování. Udělejte si přesný plán, co a kolik toho nakoupit, jaké menu pro který den zvolit. Pokud se v obchodě neudržíte a doma při vykládání přeplněných tašek budete žasnout, co všechno jste nakoupili, uvědomte si, že všechny potraviny se stanou součástí vaší váhy. Pokud myslíte vážně, že si chcete hmotnost přes svátky udržet, už okamžik samotného nakupování je velmi důležitý.
Snažte se jíst zdravě. I o Vánocích se dá jíst zdravě, když nahradíte majonézu do salátu bílým jogurtem, místo smažení rybu ugrilujete, namísto lákavého cukroví si na talířek naservírujete kousek čerstvého nebo sušeného ovoce. Samozřejmě, že malý hřích je dovolený, neboť čím víc si budete některé potraviny zakazovat, tím větší na ně dostanete chuť. I o svátcích platí, že tělo potřebuje ovoce a zeleninu, nízký obsah tuku a hodně vlákniny.
Snídejte. Hmotnost vám pomohou udržet snídaně. Vhodné jsou celozrnné produkty nebo třeba vajíčka natvrdo, která báječně zasytí a potlačí chuť na mlsání. Když se v průběhu dne dostaví hlad, sáhněte po pár kouscích mandlí, ořechů. I po nich, jak dokládají nejrůznější průzkumy, klesá chuť na jiné potraviny. Pokud chcete skutečně odolávat báječnému vánočnímu cukroví, nenechávejte je vystavené na stole, nikde na očích. Na mísy raději servírujte exotické ovoce a zdravé ořechy.
Malé talíře. Vlastně si můžete dopřávat na talíři všechno, co ostatní členové rodiny, jen se snažte zmenšit porce. Osvědčí se vám podávat jídlo na malém talířku, snažte se vychutnávat každé sousto. Když vás bude honit mlsná, nebojte se sníst malý kousek čokolády, jeden kopeček zmrzliny, nebo dvě sousta babiččiny vánočky. Pozor také na alkoholické nápoje, jsou velmi kalorické. Když chcete ošidit chuťové buňky, raději si naplánujte jiné aktivity, než strávit čas v kuchyni, která láká k uždibování a ochutnávce. Vydejte se na procházku do přírody, vymyslete pro celou rodinu zajímavý program, abyste volné chvíle naplnili radostnou fyzickou činností.
Typ postavy. Při každém soustu a chuti se přejídat pamatujte na to, kolik úsilí vás bude stát povánoční shazování nabraných kilogramů. Pokud se můžete pyšnit štíhlými nohami, širšími rameny, takřka atletickou postavou, nekontrolovatelné vánoční hodování se může projevit zejména v oblasti břicha. A tak se raději snažte z jídelníčku vyřadit takové dobroty, jakými jsou například kynuté buchty, chipsy, chléb, prorostlé vepřové maso a zaměřte se na vytrvalostní tělesné aktivity. Jestliže vaše postava připomíná hrušku, tedy můžete se pochlubit větším pozadím, širšími boky, tuk se nejvíce ukládá na partiích, které jsou od pasu dolů - vyřaďte ze stravy tučné omáčky, máslové krémy a především veškeré sladkosti. Když máte pas širší než boky a tukové zásoby se ukládají hlavně v oblasti pasu a žaludku, zaměřte se ve stravě na zeleninu a libové maso, omezte příjem pečiva a moučných výrobků. Pravidelný pohyb je nezbytnou podmínkou pro udržení optimální hmotnosti, nejvhodnější je rychlá chůze nebo pomalý běh.
(es)

RADA SPIRITU
Větší příjem kalorií o Vánocích je třeba spalovat pohybem.Víte, že turistickou chůzí můžete za hodinu spotřebovat až 840 kJ, odhazováním sněhu 2500 kJ a bruslením až 1 500 kJ?

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2216097
DnesDnes494
VčeraVčera528
Tento týdenTento týden494
Tento měsícTento měsíc8622

Partnerské weby