Patříte mezi ženy, které se snaží v jídelníčku omezovat, ale nemohou se zbavit nadbytečných kilogramů? Pak zřejmě někde děláte chybu. Jestliže se těšíte dobrému zdraví a netrápí vás například hormonální onemocnění, problémy se štítnou žlázou a podobně, které by mohly stát za neúspěšným shazováním, zřejmě někde děláte chybu. Které nejčastější to jsou?
Chybný jídelníček. Myslíte si, že vám light potraviny zajistí štíhlou linii? Podle nutričních poradců mohou být jen lehkým pomocníkem, ale nelze na nich stavět. Mají možná méně kalorií, ale spolu s nimi konzumujete různá chemická dochucovadla, náhražky, které nejsou pro tělo zrovna ideální.
Ovoce. Domníváte se, že strava složená pouze z ovoce, přispěje k ladným křivkám? I když je hodnotným zdrojem vitaminů, vlákniny a dalších důležitých látek pro správný chod organismu, při dietě se doporučuje jeho konzumace v přiměřeném množství. Méně vhodný je například banán nebo hroznové víno, neboť obsahují jednoduché cukry. Dvě porce čerstvého ovoce by se měly jíst nejlépe dopoledne a v časnějších odpoledních hodinách.
Příliš velké množství. Vyloučila jste z jídelníčku nezdravá jídla a kilogramy se vás stejně drží? Pak si i těch zdravých nakládáte na talíř příliš velké množství. Uberte porce, jezte častěji a méně!
Stop jídlu v podvečer. Možná jste vyzkoušela „zaručeně osvědčenou radu“, která tvrdí, že hubnutí funguje pouze tehdy, když po sedmnácté hodině nevložíte do úst ani sousto. U někoho možná funguje, ale tělu tím moc neprospějete. Záleží také na tom, v kolik hodin se ukládáte ke spánku. Nepsaným pravidlem je, že dvě hodiny před spaním je třeba nechat žaludek odpočívat.
Málo se hýbete. Do tělocvičny zamíříte alespoň třikrát v týdnu, ale s váhou to nic nedělá. Bohužel všeobecně rozšířený názor, že čím víc posilujete, tím víc zhubnete, neplatí. Základem úspěšného fitness režimu je pravidelný pohyb nižší intenzity. Pokud dřete v posilovně do úmoru, místo hubnutí začnete nabírat svalovou hmotu. Při velmi intenzivním pohybu tělo spaluje glykogen, hladoví po cukrech, aby doplnilo ztracené zásoby.
Nebuďte perfekcionistka. Jestliže chcete být paní Dokonalá a uvažujete způsobem - všechno, nebo nic - nemůžete se divit, že s dietou úspěch nepřichází. Pamatujte na to, že v životě není nic černobílé, neházejte předčasně flintu do žita, jen žádné katastrofické scénáře typu, když nezhubnu teď, tak už nikdy.
Pozor na stres. Pokud máte náročné zaměstnání, právě se rozcházíte s partnerem, vaše finanční situace není právě ideální, nemůžete se divit, že všední starosti a problémy zaháníte jídlem. Emoční stres zpravidla vede k přejídání, organismus se připravuje k záchraně, dochází k jakési automatické reakci na předpokládané nebo prožívané nebezpečí. Je dobré naučit se mít emoce pod kontrolou, zvládat je nejrůznějšími osvědčenými relaxačními technikami. Jídlo jako útěk od nepříjemných starostí vede zákonitě k obezitě.
(mv)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2273087
DnesDnes744
VčeraVčera1235
Tento týdenTento týden4498
Tento měsícTento měsíc5336

Partnerské weby