Zmenšila jste porce, večer chodíte pravidelně běhat kolem sídliště, sladkému se vyhýbáte jako čert kříži, ale ručička na váze vám žádnou radost nedělá. Stále máte o jednu až dvě konfekční velikosti větší, než byste si přála. Víte, kde děláte chybu? Jak z kalorické pasti ven? Zkuste se řídit následujícími radami:
Vsaďte na zdravé potraviny. Základem je strava složená ze tří chodů, vždy doplněná kouskem ovoce a zeleniny, které tělu dodají antioxidanty, vitaminy a důležité látky, které podpoří funkci metabolismu.Nejdůležitější z nich je snídaně, neboť kdo vynechává snídani, tlumí spalování tuků.
Sladkosti? Nahraďte je! Jestli nemůžete ovládnout chuť na sladké, můžete zvolit zdravější alternativy. Pochutnat si lze na sladkém tvarohu rozmixovaném s kouskem ovoce, pár kousků vlašských ořechů nebo mandlí jsou vydatnou svačinou, která na dlouhou dobu zasytí. Rozhodně budou zdravější než keksy, koláče nebo šlehačkové dorty. Zakazovat byste si čas od času neměla ani čokoládu. Klidně si ji malý kousek dopřejte, ale jen hořkou. Jak vyplývá z řady vědeckých studií, extra hořká čokoláda s vysokým podílem kakaa může skutečně pomoci s hubnutím. Po ní se dostaví méně chuti na sladké a na tučná jídla.
Pozor na večeře! Když jste byla zvyklá dávat si z celého dne největší porce jídla a vydatné pokrmy až večer, změňte jídelníček. Zapomeňte na uhlohydráty, na rychle připravená jídla typu namazaný chleba s uzeninou nebo paštikou. Ideální je povečeřet kousek drůbežího masa, ryby, trochu tvarohu se zeleninou.
Není talíř jako talíř. Pokud to myslíte s hubnutím opravdu vážně, začít byste měla s jiným stolováním Vyměňte velké talíře za dezertní. I velikost talíře je jedním z důležitých faktorů, které mohou přinést viditelný účinek při dietě.
Pijte hodně vody. Správnou funkci metabolismu podpoříte dodržováním pitného režimu. Přes den si dopřejte alespoň dva litry tekutin, neslazené nápoje, bylinkové čaje, neochucené minerálky, ředěné džusy nebo ovocné šťávy.
Dostatečně spěte. Pokud vyhradíte spánku méně než sedm hodin, nemůžete se divit, že přibíráte na váze - hormony nejsou v rovnováze. Odbourávání tuku probíhá hlavně v noci, pro optimální metabolické procesy je proto dobré spaní hodně důležité.
Pozor na stres! Nezvládáte pracovní tempo, trápí vás všelijaké problémy? Není divu, že saháte po zmrzlině, sáčku čokoládových bonbonů, sladkostech. Snažte se žít sami se sebou v harmonii a pokud se dostaví vyčerpání, únava, nadměrný stres, zkuste to s pohybem. Každý den si naplánujte alespoň deset minut na protahovací cviky.
(mv)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2128712
DnesDnes84
VčeraVčera810
Tento týdenTento týden3499
Tento měsícTento měsíc22205

Partnerské weby