Patříte mezi věčné dietáře? Podařilo se vám sice shodit za poměrně krátkou dobu pět šest kilogramů, ale za měsíc dva jsou kilogramy zpátky? Někdo nedá dopustit na jídelníček složený výhradně z masa a mléčných výrobků a vyhýbá se běžným přílohám, ale také zelenině a ovoci. Před touto dietou - Atkinsonovou - odborníci varují, neboť pro organismus představuje velkou zátěž. Přílišné množství tuků ve stravě může zvyšovat hladinu cholesterolu, tělu schází vláknina. Jestliže zvolíme pravý opak - výživu veganskou - v níž maso, mléko, vejce a další potraviny živočišného původu schází, tělo se sice zbaví tuků, ale mohou mu scházet důležité vitaminy. Například vápník, železo, zinek, vitamin B12 nebo nedostatek omega 3-mastných kyselin, které jsou důležité pro zdravé srdce, optimalizují krevní tlak. Rychlý úbytek váhy slibuje také Hollywoodská dieta. Je založená na ovocném jídelníčku, tedy čerstvém ovoci a pití ovocných šťáv bez omezení a zároveň na konzumaci luxusních potravin, jako jsou například krevety, humr, jehněčí maso, exotické plody a podobně, přílohy jsou na indexu. Většinou se po ní rychle shozené kilogramy naberou zpět. Ani tukožroutská dieta, při níž se může sníst neomezené množství tzv. tukožroutské polévky, nevede k trvalému úbytku váhy. Jak tvrdí odborníci, krátkodobě nemůže uškodit, ale ke změně stravovacích návyků, která je při nadváze zcela zásadní, bohužel nevede.

Kdo chce opravdu zhubnout, musí změnit nejen jídelníček, ale celkový přístup k životu. Cesta k vytouženým křivkám vede přes následující tipy:
+ Zapisujte si svůj jídelní lístek, včetně místa a okolností konzumace jídla.
+ Dejte si po ránu sklenici vody se šťávou z čerstvého citronu a lžičkou jablečného octu. Platí za účinný ranní životabudič, který potlačí hlad, podpoří imunitu a nastartuje metabolismus.
+ Nezapomeňte snídat.
+ Snažte se jíst pětkrát až šestkrát denně, ale omezte jakékoli pochutiny mezi hlavními jídly. Nahraďte je ovocem a zeleninou.
+ Na jídlo si vyhraďte vždy dostatek času, jídlo si vychutnávejte. Uvědomte si každé sousto, které vkládáte do úst.
+ Jestliže chcete nastartovat hubnutí, zkuste si udělat okurkový den. Vydržte celý den na salátu z okurky a nízkotučného jogurtu.
+ Jídlo podávejte na dezertních talířcích, vyhněte se servírování na stůl ve velkých mísách.
+ Zbytky jídla nenechávejte na očích, ale ihned je uklízejte do ledničky nebo na místo, kde ho nebudete vidět.
(mav)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

2233591
DnesDnes76
VčeraVčera630
Tento týdenTento týden2099
Tento měsícTento měsíc9656

Partnerské weby