Žijete pod neustálým tlakem, jste každodenně vystaveni silnému stresu, v jednom kole a máte pocit, že si nemůžete dovolit odpočívat? Jestliže nepatříte mezi ty, kdo dokážou házet starosti za hlavu a ve svém volném čase se odstřihnout od povinností, věřte tomu, že hazardujete se svým zdravím. Je na čase, abyste něco ve svém životě zcela zásadního změnili. Přinejmenším se musíte naučit rozlišovat mezi věcmi důležitými a nepodstatnými, relaxovat, zbytečně nedělat z komára velblouda. Pro zdravou psychiku je důležité tělu dopřát vypnout. Co můžete změnit cíleným odpočinkem? Přinejmenším získáte sebedůvěru pro zvládání problémů, řešení složitých situací. Můžete snížit krevní tlak, svalové napětí, prohloubit dýchání, zlepšit soustředění, budete se cítit méně nespokojení. Jak na to? Vyzkoušejte několik tipů:
Autogenní trénink
Patří k nejčastěji používaným technikám, díky níž se snižuje napětí a stres. Představuje systematický nácvik zaměřený na rozvoj schopnosti navodit si stav hlubokého a příjemného uvolnění. Nižší stupeň této techniky začíná navozením pocitu tíhy (pravá ruka je příjemně těžká, levá ruka je příjemně těžká, obě ruce jsou příjemně těžké, celé tělo je příjemně těžké). Po navození pocitu těžkosti se vyvolává pocit tepla, následuje sledování klidného dechu, pravidelného rytmu srdce a tepla v břišní krajině.
Hluboké dýchání
Je skvělou relaxační technikou, pokud jste ve stresu, potřebujete uklidnit, dobře se soustředit. Zkuste se zhluboka nadýchnout a počítat do deseti. Přitom si říkejte, že je všechno v naprostém pořádku. Pokaždé, když pocítíte nervozitu, vnitřní nepokoj, paniku, zhluboka dýchejte.
Vizualizace
Je variací tradiční meditace, která pomůže zmírnit napětí. Stačí si v mysli vybrat obrázek, který povede ke klidu, dobré náladě, radostným vzpomínkám. Může to být moře při západu slunce, tropická pláž, zasněžené vrcholky hor, borový les, kde zpívají ptáci. Zavřete oči a představujte si, jak jste obklopeni tímto příjemným místem, procházíte se po boku milovaného člověka, nechte rozvíjet svou fantazii.
Objetí
Spočinout v náruči milovaného člověka je nad všechnu medicínu pod sluncem. Partnerovo objetí dokáže napětí, stres, pocit nepohody uvolnit, určitě se budete cítit lépe.
Vůně čaje
I když nepatří mezi klasické relaxační techniky, bylinkový čaj dokáže zázraky. Uvařte si čaj z heřmánku, meduňky, levandule, usedněte na své oblíbené místečko, do pohodlného křesla a dopřejte si voňavý šálek. Myslete na to, že s každým douškem odchází i stres, starosti, problémy. Pro lepší účinek je dobré pít teplý nápoj.
(mv)

DODATEK
Relaxační techniky se zaměřují na to, co vede ke zklidnění mysli, k lepšímu zvládání zátěžových situací. Je jedno, jakou metodu si vyberete, základem úspěchu je pravidelnost a víra v pozitivní účinek.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2199969
DnesDnes205
VčeraVčera541
Tento týdenTento týden3471
Tento měsícTento měsíc9719

Partnerské weby