Žijeme v hektické době plné stresů a máme jen málo času na to, abychom uvolnili napětí a kvalitně si odpočinuli. Stres je reakce na nejrůznější fyzické, psychické nebo emoční podněty a krizové situace - nemoci, neshody v rodině, pracovní tlaky, finanční problémy a podobně. Má za následek vyčerpání, podrážděnost, nedostatečnou odolnost organismu, poruchy spánku a bolesti hlavy. Dlouhodobý nebo silný stres zvyšuje riziko nemocí srdce, zažívacích potíží, peptických vředů a pravděpodobně i rakoviny. Oslabuje také imunitní systém, proto i přemíra starostí může vést k nemocem. Když jsme ve stresu, vyčerpávají se některé výživné látky rychleji, proto je nezbytné dodržovat zásady vyváženého stravování. Bylo prokázáno, že pouhé omezení příjmu soli, cukru a veškerých sladkostí pomáhá snížit pocity podráždění a vyčerpání, které souvisejí se stresem. Vynechejte nebo silně omezte kofeinové a alkoholické nápoje, neboť mohou zvýšit nespavost, neklid a prohloubit stres.
(žuk)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2281756
DnesDnes24
VčeraVčera1209
Tento týdenTento týden24
Tento měsícTento měsíc14005

Partnerské weby