Nevzhledná pneumatika kolem pasu, vystouplé bříško nikomu na kráse nepřidají. Nejde však jen o záležitost estetickou, ale také z hlediska zdraví je nadměrný tuk kolem břicha velmi nebezpečný. Pokud má žena obvod pasu více než osmdesát centimetrů, je více ohrožena srdečními chorobami, infarktem, rakovinou, předčasným úmrtím.
Cvičení nemusí být dřina
Posilování břišních svalů není žádná věda. I když pro řadu žen je spojena s nepříjemnou dřinou, pozitivní efekt lze očekávat za poměrně krátký čas, pokud se stane cvičení pravidelnou součástí dne. Nejosvědčenějším cvikem jsou klasické zkracovačky. Lehneme si na záda, pokrčíme kolena, chodila budou u sebe. Ruce složíme za hlavou. Bedra tiskneme k podložce po celou dobu cvičení. S výdechem zdvihneme lopatky asi jeden až dva centimetry od země, a pár sekund v této poloze vydržíme. S nádechem se potom vracíme zpět na zem.
Zdvíhání pánve. Lehneme si na záda, ruce necháme volně podél těla. Pravou nohu skrčíme, přičemž chodidlo se pevně opírá o zem. Levá noha zůstává natažená. Nyní s výdechem pomalu zdvihneme pánev směrem vzhůru a s nádechem se vracíme zpět. Pak nohy vystřídáme. Vzpor na předloktí. Klekneme si na kolena a opřeme se o předloktí. Zarovnáme hlavu do jedné roviny se zády, přitom bedra neprohýbáme. Natáhneme dozadu levou a pravou nohu tak, aby ramena, boky a kotníky tvořily přímku. Pravidelně dýcháme a přitom počítáme asi do dvaceti. Potom se položíme na břicho, opřeme se o předloktí a vytáhneme se za hlavou nahoru ke stropu, aby se břišní svaly protáhly.
Aerobní aktivity
Vedle jednoduchých cviků, které lze provádět kdykoliv uprostřed obýváku, pomohou zlepšovat kondici a budovat svalovou hmotu aerobní aktivity. Tuky z bříška rychleji zmizí, když si ještě dopřejeme alespoň třikrát v týdnu hodinu v plaveckém bazénu, občas si sedneme na kolo, někdy si zaběháme, neboť tento pohyb přináší větší efektivitu při spalování kalorií.
Upravte jídelníček
Plochého bříška nelze dosáhnout jen pravidelným a poctivým tréninkem, ale také úpravou jídelníčku. Vědecké výzkumy potvrzují, že v mnohých případech je břišní tuk způsobený závislosti na sladkostech a bílé mouce. Ve stravě se vyhýbáme potravinám a nápojům, které způsobují nadýmání, jako jsou například čerstvé pečivo, luštěniny, sycené minerální vody, vhodná nejsou ani umělá sladidla, žvýkačky. Na seznamu nežádoucích potravin jsou také smažená jídla, konzervy, uzeniny nebo alkohol.Výživoví odborníci doporučují zvýšit „dobré sacharidy“ v podobě čerstvého ovoce a zeleniny, zaměřit se na potraviny s nízkým glykemickým indexem, které uvolňují energii postupně.
(mv)
RADA SPIRITU
Při posilování břišních svalů nikdy nacvičíme švihem, čím pomaleji, tím lépe. Při cvičení v lehu dbáme na to, aby bedra byla vždy přitisknuta k podložce.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2259256
DnesDnes160
VčeraVčera685
Tento týdenTento týden845
Tento měsícTento měsíc14664

Partnerské weby