Strach, zlost, obavy, úzkost, frustrace. Kdo v dnešní době občas neprochází složitým obdobím, není pod časovým a jiným tlakem? Naše já je ale propojené s tělem, psychika ovlivňuje funkci jednotlivých orgánů. Navodit do duše pohodu a spokojenost není jen příjemný stav, ale pro zdraví velmi důležité. Jak žít v pohodě? Nechte se inspirovat několika tipy.
Čas nepřítel?
Máte pocit, že čas je vaším nepřítelem? Naučte se s ním lépe hospodařit. Je třeba rozlišovat, co je pro vás důležité, které úkoly jsou naléhavé, co může počkat. Stanovte si priority, určitý plán a toho se držte. Ideální je poznat svůj biorytmus a náročné úkoly si naplánovat na dobu, kdy křivka výkonnosti dosahuje vrcholu. Přestaňte mít pocit, že práci dokážete nejlépe zastat jen vy sami. Umět delegovat úkoly na druhé je důležité nejen v zaměstnání, ale také doma.
Relaxujte
Nezapomeňte se věnovat zálibám a koníčkům. Každý den je dobré věnovat alespoň krátký čas sami sobě. Činnostem, které vás baví, přinesou lepší náladu, rozšíří obzory, při nichž zapomenete na běžné starosti.
Neodbývejte jídlo
Nevíte, co to je pravidelně snídat? K obědu v chvatu jen tak něco malého zhltnete a největší porci jídla si dopřáváte až po příchodu ze zaměstnání? Na jídlo byste si měli vždycky udělat čas. Nejen pro sebe ale i pro své blízké připravovat chutné pokrmy s láskou, důkladně, buďte trochu estéti. Aby společné chvíle u stolu nezevšedněly, z každého servírování se dá udělat malý příjemný obřad. Stejně jako obměna dekorací je důležité při jídle nespěchat a pěkně si vychutnávat každé sousto, které vložíte do úst.
Nepodceňujte spánek
Ukládáte se většinou na lůžko až kolem půlnoci? Nešiďte spánek, nejzdravější je chodit spát ve stejném čase. Hlavně neuléhejte s myšlenkami na to, co se vám během dne nepovedlo, nebo co obtížného vás čeká příští den. Když si od řešení pracovních a osobních problémů neoddechnete ani v noci, ráno vstanete celí rozlámaní, vaše výkonnost nebude stát za nic.
S úsměvem jde všechno lépe
Denní dávka humoru patří k životu. Smích posiluje srdce a snižuje krevní tlak, pomáhá při tvorbě endorfínů v našem mozku - tedy látek, které tlumí bolest apřispívají k lepší náladě. Úsměvem posílíte imunitní systém, podpoříte lepší trávení, zbavíte se problémů s usínáním.
Zlepšete si kondici
Bez ohledu na věk se snažte být fit. Když se budete cítit dobře po těle, fyzicky zdatní, také vaše mysl pookřeje. Pravidelný pohyb, tělesná aktivita jsou nenahraditelným prostředkem v prevenci všech duševních i tělesných obtíží. Intenzita a trvání by mělo odpovídat zdravotnímu stavu, věku, tělesné kondici. Odměnou pro ty, kdo se pravidelně hýbou, bude kromě už řečeného také radost ze života, dny bez stresu, celková spokojenost.
(pru)
DODATEK
Víte, že častěji se smějí ženy než muži? V případě smíchu ale jednoznačně vyhrávají děti. Ty se smějí až stokrát za den, zatímco dospělí asi jen patnáctkrát.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2335952
DnesDnes84
VčeraVčera800
Tento týdenTento týden1667
Tento měsícTento měsíc16109

Partnerské weby

apartman banner