Lidé, kteří se pravidelně věnují pohybu, tělesným aktivitám, jsou nejen zdravější, ale také se dožívají vyššího věku. Ať už patříte k těm, kteří se chtějí zbavit nadbytečných kilogramů nebo zpevnit svou postavu, možná máte o cvičení a posilování zkreslené představy.
Nebojte se činek
Máte obavy z toho, že když budete třikrát do týdne navštěvovat fitness zařízení, dřít tělo na mučících strojích, tříměsíční intenzivní trénink z vás udělá kulturistu? Při pohledu do zrcadla určitě zjistíte, že vám svalová hmota o něco narostla, ale vzhledu vymakaného kulturisty určitě nedocílíte. K tomu je zapotřebí nejen odborné vedení, větší zátěž, než si zřejmě nakládáte, ale také upravený jídelníček a nejrůznější potravinové doplňky. Každopádně pro své tělo uděláte leccos potřebného. Podpoříte spalování tuků, pomůžete zpevnit svaly, aerobní zátěž je dobrou prevencí vzniku nejrůznějších civilizačních chorob, jako jsou infarkt, cukrovka, hypertenze a mnohé další.
Co s pneumatikami na břichu?
Určitě vás napadne, že nejlepší cestou, jak se jich zbavit, jsou osvědčené sedy - lehy. Tak jednoduché to ovšem není. Abyste opravdu spalovali tuky, musíte k nim přidat ještě další intenzivní pohyb - kardiocvičení. Třeba na rotopedu, běžícím pásu, provozovat spinning a také se zaměřit na stravu. Oblast břicha je totiž zrcadlem životosprávy. Pokud máte málo pohybu, dopřáváte si hodně sladkostí, ustavičně žijete ve stresu, tuk se bohužel ukládá právě kolem pasu, v oblasti břicha, boků.
Ráno nebo večer?
Pro většinu lidí je představa, že si ještě před odchodem do zaměstnání půjdou zaběhat, nepřijatelná. Ale pokud potřebujete zhubnout, udělejte si na pohyb čas ještě před snídaní. Nejrůznější studie potvrzují, že cvičení je mnohem účinnější, pokud si ho dopřejete ještě před prvním jídlem. Prázdný žaludek se má podle výsledků zahraničních průzkumů intenzivní zátěží zmobilizovat, tělo spalovat daleko víc tělesného tuku. Pokud se dá jejich tvrzení věřit, stojí za to si nařídit budík alespoň o tři čtvrtě hodin dříve.
Více pohybu, více jídla
Pokud si myslíte, že když se budete více hýbat a hodně jíst, nepřiberete ani gram, zklamání se nevyhnete. I když zamíříte dvakrát do týdne na pilates, zumbu, step aerobik, po večerech běhat, neznamená to, že si můžete každý den dopřávat hamburger v rychlém občerstvení a zapíjet ho coca-colou. Pokud je vaším cílem zhubnout, cvičení se na úbytku váhy podílí asi jen dvaceti procenty, zbytek tvoří úprava jídelníčku.
(pru)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2202373
DnesDnes351
VčeraVčera540
Tento týdenTento týden2047
Tento měsícTento měsíc12123

Partnerské weby