Podzimní sychravé počasí k dobré náladě nepřidá, a tak smutky v duši, pesimismus, stres obvykle zajídáme sladkostmi, nezdravými pochutinami. Po nich ale bývá člověk brzy hladový, ještě nervóznější, navíc se na kalorie bohatá jídla podepisují na postavě. Po kterých potravinách se budete na svět méně mračit? Zkusit můžete:
Banány. Jsou skvělým ovocem, které zasytí, ale také dodají energii, dobrou náladu, v kombinaci s mlékem a medem působí jako jedinečný uspávací prostředek. Pomáhají lépe se soustředit a zvládat stres.
Malá rajčata. Cherry plody mají silné antibakteriální a vitaminové účinky. Organismu dodávají minerály a vitaminy, navíc obsahují lykopen, barvivo a zároveň antioxidant, který lidskému organismu pomáhá se škodlivými látkami.
Celozrnné výrobky. Podporují tvorbu serotoninu, jehož nedostatečná tvorba způsobuje depresi. Na nohy postaví i pár slunečnicových, dýňových semínek či ořechů. Patří k výborným pokrmům, které tělo posilují a energetizují, přispívají k celkovému pocitu pohody, napomáhají k regulaci nervové činnosti.
Ryby. Pokud je váš život velmi aktivní, hektický, určitě by na jídelníčku neměly scházet potraviny bohaté na kvalitní bílkoviny, zejména ryby. Omega 3 mastné kyseliny v lososu nebo tuňáku jsou tělu velmi prospěné, neboť zmírňují příznaky artrózy, jsou účinnou prevencí srdečně-cévních chorob, ale hlavně pomáhají udržovat dobrou náladu, řadu mozkových funkcí.
Žampiony. Jsou zdrojem plnohodnotného proteinu, bohaté na vitaminy skupiny B, které mají zásadní roli pro správné fungování nervové soustavy. Kromě jiného obsahují vitamin D, jenž podporuje produkci serotoninu.
Celer. Působí regeneračně, organismus celkově posiluje, je osvědčeným lékem na deprese. Připravit z něj lze nejrůznější chutné pokrmy. Výborný je jako hlavní jídlo zapečený s jinou zeleninou, velmi osvěžující bude celerový salát v kombinaci s mrkví nebo jablkem s jogurtovým dressingem. V jakékoli úpravě přispěje k dobré psychické kondici, je výborný při poklesu energie, nesoustředěnosti, poradí si s pesimistickým postojem k životu.
Špenát. Špenát obsahuje hodně hořčíku, což je minerál, který je vydatným pomocníkem proti stresu, přispívá k tvorbě energie, zmírňuje příznaky chronické únavy.
Čokoláda. Nejlépe hořká kvalitní, s vysokým obsahem kakaa. Kdo si tuto pochoutku v rozumné míře dopřává, má nižší hladinu stresových hormonů kortizonu a katecholaminu, je odolnější vůči nervovým zátěžím, psychickým tlakům.
(es)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2219517
DnesDnes36
VčeraVčera639
Tento týdenTento týden36
Tento měsícTento měsíc12042

Partnerské weby