Chcete zhubnout a přemýšlíte, který pohyb bude pro vás nejvhodnější? Někdo si oblíbil rychlejší chůzi, jiný dá přednost poklusu. V každém případě obě tyto aktivity udržují člověka v dobré kondici, přispívají k psychické pohodě, zkvalitňují život.
Posílí zdraví, upraví váhu
Ze zdravotního hlediska má rekreační běh pro tělo nesporně pozitivní vliv. Pravidelným běháním se lze spolu s úpravou jídelníčku zbavit nadbytečných kilogramů, vysokého cholesterolu, problémů s usínáním. Běh zlepšuje kardiovaskulární kondici, posiluje kosti, odstraňuje únavu, redukuje stres, zvyšuje energii. Investice na provozování tohoto nejpřirozenějšího lidského pohybu jsou přitom minimální, navíc se mu lze věnovat bez ohledu na věk. Základem správného běhu je celková uvolněnost těla a přirozený pohyb. Pro začínajícího běžce je nejlepší nejdříve prodlužovat čas běhu a postupně zrychlovat tempo. Je třeba pamatovat na to, že příliš velké nebo slabé zatížení je neúčinné a ztrácí na významu. Optimální výkon se dosahuje především dodržováním rovnoměrného tempa běhu. Součástí každého tréninku by měla být rozcvička. Na začátku běhání je vhodné několik minut věnovat uvolňujícím cvikům na celkové posílení zad, nohou a paží, klouby zahřát. Stejně se doporučuje postupovat po skončení běhání, věnovat několik minut strečinku.
Jak jezdit na rotopedu
Další z disciplín, které se Češi rádi věnují, je jízda na kole. Šlapání na statickém bicyklu v posilovně nebo doma je pro rozvoj zdatnosti účinné. Jízda na kole v přírodních podmínkách je ale přece jen výhodnější a hlavně zábavnější, takže se jí věnujeme delší dobu, zatímco šlapání ve fitcentru nebo doma mezi čtyřmi stěnami každý rád ukončí, jakmile mu vyprší předepsaný čas. Při sezení na statickém bicyklu je třeba rovnováhu udržovat v daleko menší míře než na skutečném kole, kde se do pohybu zapojuje řada svalů celého těla. I v případě této fyzické aktivity je dobré si stanovit konkrétní cíl. Pro zhubnutí se vyplatí trénink na rotopedu načasovat hned na ráno, ještě nalačno, nebo alespoň dvě hodiny po jídle. Ideální je věnovat se jízdě na rotopedu třikrát týdně po dobu čtyřiceti až šedesáti minut. Námahu na rotopedu člověk méně vnímá, když ji spojí například se sledováním oblíbeného televizního pořadu. Před jízdou se také vyplatí menší rozcvička, která má rozproudit krev, správně nastartovat svaly, čímž se sníží riziko křečí, svalstvo na zátěž dobře připraví. Zátěž se doporučuje vybírat nejen podle fyzické kondice, ale také momentálního psychického rozpoložení, kondice.
(se)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2165434
DnesDnes598
VčeraVčera636
Tento týdenTento týden1234
Tento měsícTento měsíc11610

Partnerské weby