Otylost je v současné době velký problém. Nejde jen o vzhled, ztepilé proporce, ale velice často o zdraví a chuť do života. Tak se problémy tloušťky zabývá řada výzkumů. Zde jsou rady jednoho z nich:
Takovým tukožroutem je podle výzkumu vápník: zelenina, jogurt, mléko, paraořechy, parmazán, feta, ementál, mozzarela. Ženy pod 50 a muži pod 70 let věku by měli jídlem dodat tělu 1000 mg vápníku denně. Jste-li starší, zvyšte dávku na 1200 mg.
Dalším tukožroutem je vitamin C: jahody, brokolice, citrusy, kiwi, meloun, červené feferonky. Pro ženy platí denní dávka 75 mg, pro muže 90 mg.
Tukožroutem jsou také bílkoviny: fazole, ořechy, maso, čočka, drůbež, ryby a plody moře, například losos a humr, vejce. Odborníci doporučují denní příjem 40 g bílkovin pro ženy a 56 g pro muže.
Za tukožrouta můžeme označit vlákninu: pekanové ořechy, artyčoky, ředkvičky, listový salát, maliny, oves, luštěniny. Ženy po padesátce potřebují 21 g vlákniny denně, muži 31 g. Snažte se každý den konzumovat trochu octa - ať už v zálivce, nebo v jiné formě.
(ksa)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2199871
DnesDnes107
VčeraVčera541
Tento týdenTento týden3373
Tento měsícTento měsíc9621

Partnerské weby