Zatvrzelým a vášnivým kuřákům je asi zbytečné doporučovat, jak by se měli nejlépe dalšího kouření vyvarovat. Těm, kteří však s odnaučováním již začali a mnohdy bojují s tím, zda vydrží nebo podlehnou, se může hodit několik rad.
Když se znovu silná chuť na cigaretu dostaví, je dobré vyjít si ven na čerstvý vzduch a zhluboka dýchat. Tím se dostane do plic více vzduchu a po několika minutách by se měla chuť na cigaretu zmírnit. Neuškodí si rovněž zopakovat a vyjmenovat důvody, proč je lépe s kouřením přestat. V případě, že se chuť na cigaretu stává až zátěžově nesnesitelnou, je lépe začít vyřizovat záležitosti, které se neustále odkládaly. Někdy také pomůže přejít na nekuřácké pracoviště. Pokud ani to nepomáhá, je třeba zkusit vypít velkou sklenici ovocné šťávy nebo samotné vody. Chuť na cigaretu je lépe zaměnit za něco s vysokým obsahem bílkovin, čímž může být třeba sýrový sendvič.
Někomu v odnaučování prospívá, když si vezme kousek žvýkačky bez cukru. Jinému pomáhají zase sedativa nebo přímo tablety proti kouření, ale o tom je lépe poradit se vždy s lékařem.
(kov)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2273027
DnesDnes684
VčeraVčera1235
Tento týdenTento týden4438
Tento měsícTento měsíc5276

Partnerské weby