Zatvrzelým a vášnivým kuřákům je asi zbytečné doporučovat, jak by se měli nejlépe dalšího kouření vyvarovat. Těm, kteří však s odnaučováním již začali a mnohdy bojují s tím, zda vydrží nebo podlehnou, se může hodit několik rad.
Když se znovu silná chuť na cigaretu dostaví, je dobré vyjít si ven na čerstvý vzduch a zhluboka dýchat. Tím se dostane do plic více vzduchu a po několika minutách by se měla chuť na cigaretu zmírnit. Neuškodí si rovněž zopakovat a vyjmenovat důvody, proč je lépe s kouřením přestat. V případě, že se chuť na cigaretu stává až zátěžově nesnesitelnou, je lépe začít vyřizovat záležitosti, které se neustále odkládaly. Někdy také pomůže přejít na nekuřácké pracoviště. Pokud ani to nepomáhá, je třeba zkusit vypít velkou sklenici ovocné šťávy nebo samotné vody. Chuť na cigaretu je lépe zaměnit za něco s vysokým obsahem bílkovin, čímž může být třeba sýrový sendvič.
Někomu v odnaučování prospívá, když si vezme kousek žvýkačky bez cukru. Jinému pomáhají zase sedativa nebo přímo tablety proti kouření, ale o tom je lépe poradit se vždy s lékařem.
(kov)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2202426
DnesDnes404
VčeraVčera540
Tento týdenTento týden2100
Tento měsícTento měsíc12176

Partnerské weby