Určitě to znáte. Něco vás naštvalo, rozesmutnilo, v duši se usadil smutek, myslíte na nepříjemné zážitky. Nespokojenost často zajídáte sladkostmi, nejrůznějšími dobrotami, ztráta sebevědomí při pohledu na obtloustlou postavu v zrcadle se ještě prohlubuje. Také se vás týká chorobná žravost, která nastupuje po celodenním stresu, vyčerpání a ustavičném napětí? Všechno je však pouze ve vaší hlavě, v úhlu pohledu na své problémy a starosti. Denním i nočním výletům do lednice může zabránit důvěra ve vlastní schopnosti a pozitivní obraz o sobě samé. To jsou nejdůležitější předpoklady šťastného života. Kdo věří ve vlastní úspěch, již takřka zvítězil. Nesmíte nikdy zapomenout, jak probíhá kruh od frustrace ke žravosti. Nejúspěšnější předsevzetí - střídmost - klíčí ve vaší hlavě. Jestliže nejste spokojené s tím, jak vypadáte, nechte se inspirovat několika tipy:
Nedělejte si zásoby
Nenakupujte do zásoby nic, co nepotřebujete. Odstraňte ze spíže všechna lákadla, řiďte se přesně podle hesla: Sejde z očí, sejde z mysli. Pocítíte-li hlad, chuť na něco dobrého, zaměstnejte se. Ruku na srdce, kolikrát jste dávala do úst tabulku čokolády, bonbón, sušenku, chipsy jenom proto, že jste se nudila?
Čas na jídlo
Pokud je vaším pravidlem, že při jídle telefonujete, sedíte u počítače, sledujete televizní program, řídíte auto, nad množstvím jídla přestáváte mít kontrolu. Odborníci radí - když jíte, nic jiného přitom nedělejte - soustřeďte se pouze na jídlo. Uvidíte, že když budete ujídat pomalu, po malých soustech, jídlo si skutečně vychutnávat, budete potřebovat mnohem méně jídla než obvykle.
Jezte pravidelně
Vynecháváte snídani, k svačině si dopřejete poctivý šálek černé kávy a k obědu jen tak ve spěchu zhltnete jídlo z rychlého občerstvení, z kantýny? Na pořádné jídlo si vlastně uděláte čas teprve k večeru po příchodu ze zaměstnání? Špatně! Staré známé pravidlo - jíst pětkrát denně - je velmi důležité pro správné nastartování metabolismu a následné odbourávání tuků.
Pohyb je spolehlivým lékem
S nadbytečnými kilogramy spolehlivě zatočí pohyb. Nemusíte dřít třikrát týdně v posilovně, běhat maratón, trápit tělo činkami. Stačí, když k cestě do vyšších poschodí použijete vlastní nohy, vzdáte se výtahu. Místo pohodlného auta půjdete do zaměstnání nebo na jiná místa pěšky. Ke svižné chůzi nepotřebujete žádné sportovní vybavení, jedinou investicí budou pohodlné boty. Do módy znovu přichází osvědčené cvičební pomůcky našich babiček, jako je obyčejné švihadlo nebo balon. S nimi můžete „potrápit“ tělo v pohodlí domova a skvěle zlepšit svoji kondici.
(mav)

DODATEK
Kdo chce získat optimální váhu, nesmí zapomínat na pitný režim. Během dne doplňovat tekutiny v podobě neslazených nápojů, nejlépe obyčejné či minerální vody, ovocných čajů nebo zředěných ovocných šťáv.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2200392
DnesDnes66
VčeraVčera562
Tento týdenTento týden66
Tento měsícTento měsíc10142

Partnerské weby