Potřebujete zhubnout, ale nevíte, jak na to? Pokud zvolíte hladovku, nevěřte, že se navždy zbavíte faldů kolem břicha a boků, velkého pozadí. Vsadit na zaručeně hubnoucí čaje nebo produkty, které slibují zbavit se deseti kilogramů za pouhý měsíc, také není ideální cestou, ale spíš mrháním peněz. Podle odborníků jsou při změně životního stylu reálné dva až čtyři kilogramy za měsíc. Jak zhubnout bez jojo efektu, vám mohou usnadnit následující tipy a rady.
Nic neodkládejte
Jestliže to myslíte s hubnutím opravdu vážně, své předsevzetí neodkládejte ani o den. I když máte pocit, že by bylo škoda vyhodit zásoby jídla v lednici, nechte je sníst rodinné příslušníky. Nic neodkládejte a začněte s rozumným jídelníčkem hned. Ne až od zítra, od pondělí, po příštím víkendu, za měsíc…
Veďte si jídelníček
Když si večer promítnete, jaké jídlo jste během dne zkonzumovali, nepřijde vám množství nijak přehnané. Ale zkuste si poctivě zaznamenat, co všechno vložíte do úst, včetně sklenic vody nebo minerálky. Dostanete ucelený přehled o svých stravovacích návycích a chybách, kterých se dopouštíte. Snadno si pak uvědomíte, co potřebujete změnit.
Pomocník žvýkačka
Patříte ke kuchařkám, které při vaření neustále ochutnávají a uždibují ze surovin? Jestliže nemáte pevnou vůli na to, abyste při vaření nemlsala, sáhněte po žvýkačce bez cukru. Může vám pomoci i s neodolatelnou chutí něco zakousnout mezi jídly.
Vsaďte na kvalitu
Rozhodla jste se pro zdravý jídelníček, který vám pomůže zhubnout? Vybírejte z potravin takové, které jsou nejen zdravé, ale budou vám chutnat. Pokud jim dáte „nálepku“ dietní - redukční, určitě vám budou chutnat méně než ty, které jsou dobré, kvalitní a ještě k tomu zdravé. Když na svačinu zvolíte kousek ovoce a zeleniny, žaludek po nich bude dostatečně sytý. Navíc zjistíte, že i chuť na sladké je najednou mnohem menší. Chce to najít přijatelnou náhradu. Za sušenky třeba slunečnicová semínka či mandle, za bonbony banány nebo hroznové víno.
Velikost talíře
Důležitou roli při hubnutí může sehrát i velikost talíře. Jestliže budete jídlo servírovat na dezertní talíř a přitom ctít zásadu, že polovinu by měla zaplnit zelenina, čtvrtinu maso, na přílohy vám zbude jen čtvrtina. Uvidíte, jak půjdou rychle kila dolů. I psychologie barev se dá využít jako podpůrný prostředek při hubnutí. Pokud budete jídlo jíst z červeného nebo modrého talíře, uvidíte, že toho nesníte mnoho.
Schovejte váhu
Máte za sebou první dny nového stravovacího režimu, ale když si stoupnete na váhu, žádná změna nenastala? Jen žádnou paniku! Každý jsme jiný a zatímco u někoho na dietu tělo reaguje okamžitě, u dalšího chvíli trvá, než se na ni organismus nastaví. Navíc hmotnost kolísá v závislosti na pitném režimu, hormonech a podobně. Optimální je podle výživových odborníků stoupat na váhu jednou za týden. Důležité je vážit se vždy za stejných podmínek. Nejlépe ráno před snídaní ve spodním prádle či pyžamu.
(mv)
RADA SPIRITU
Když vás večer u televize honí mlsná, raději si jděte vyčistit zuby. Můžete se spolehnout na to, že pak už vám žádné jídlo nebude chutnat. A navíc - před ulehnutím na lůžko byste se museli o ústní hygienu znovu postarat.

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

2099721
DnesDnes853
VčeraVčera552
Tento týdenTento týden6703
Tento měsícTento měsíc21507

Partnerské weby