Ke škodlivému stresu nevede jen přepracovanost, jak by se mohlo zdát. Jeho zdrojem a spouštěčem může být zadržovaná zlost, pocit viny, nedostatek sebevědomí, narušené partnerské či pracovní vztahy, nepřátelství, smutek, přílišná ustaranost. Pokud negativní zážitky, stres trvají příliš dlouho, mohou mít vážný důsledek na zdraví. Stres může mít na svědomí srdeční infarkt, trávicí potíže, impotenci, v neposlední řadě bolesti zad, potíže s dechem, hypertenzi, kožní vyrážku. Dává se do souvislosti také s poruchou imunity či diabetem.
Jak stres a nadměrnou psychickou zátěž zvládat? Za vyzkoušení stojí nejrůznější relaxační techniky, například meditace, jóga, pohyb. Zmírnit stres dokáže hluboké dýchání. Důležité je stanovit si životní priority, zbavit se přehnaných nároků na sebe sama i okolí. Přestaňte si brát povinnosti a zodpovědnost druhých na svá bedra, naučte se říkat ne. Nezapomínejte se usmívat, při smíchu se odplavují stresové hormony kortizol a adrenalin. Mnohé zdravotní těžkosti si ušetříte, když se vám podaří najít v duši klid a mír, soustředíte se v životě na pozitivní věci. Pokuste se nerozčilovat, nenechat se ovládat zlostí, neutápět se v sebelítosti a depresi. Člověku se často uleví, když si najde chvíli na přátele, milé lidi, své problémy pak bude vnímat z jiného světla. Udělejte si občas radost, vyhledávejte příjemné zážitky, věci, kterými radosti půjdete naproti. Dobré je také zamyslet se, zda hospodárně využíváte svůj čas, ať už pracovní nebo soukromý. Důležité je uvědomit si, co stres způsobuje, a uvažovat nad tím, co a jak změnit k lepšímu.
(mav)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2204185
DnesDnes475
VčeraVčera499
Tento týdenTento týden3859
Tento měsícTento měsíc13935

Partnerské weby