Máte před sebou náročný den? Potřebujete se maximálně soustředit, učinit správná rozhodnutí, řadu věcí ovlivnit správným směrem? Aby mozek pracoval na plné obrátky, můžete do jisté míry ovlivnit i stravou. Po jakých potravinách je dobré se poohlédnout?
Banán. Je skvělým zdrojem energie a pro mozek představuje superpotravinu. Organismu dodá nejen potřebné vitaminy a minerální látky, ale zejména draslík má uklidňující účinky. Navíc je banán výživným, lehce stravitelným ovocem vhodným při problémech se žaludkem.
Hroznové víno. Jeho sladké hrozny tělu okamžitě dodají potřebnou energii. Je ideálním ovocem pro unavený, vyčerpaný organismus, zmírňuje depresi, nervozitu.
Olivový olej. Platí za zázračný elixír proti stárnutí. Obsahuje zdravé esenciální mastné kyseliny jako omega 3, které chrání srdce před churavěním, krevní tlak udržují v optimální kondici, upravují hladinu cholesterolu. Olivový olej by neměl chybět v žádné kuchyni, neboť pomáhá bojovat proti Alzheimerově chorobě, poruchám paměti.
Celer. Jestliže jste podráždění, ve stresu, sáhněte častěji po celeru. Výborná je celerová polévka, ale celer je velmi chutný zapečený a zejména jako hlavní surovina zeleninových salátů. Celkově na organismus působí regeneračně, pozitivně působí na nervy. Látky, které obsahuje, mohou sloužit jako prevence roztroušené sklerózy, Alzheimerovy choroby.
Česnek. Obsah alicínu v česneku má velký vliv na prokrvení mozku, po jeho konzumaci se prudce zvýší podíl kyslíku v mozkových buňkách. Zpomaluje proces stárnutí, je výborný na snížení stresu, úzkosti, u starších lidí zlepšuje mozkové funkce.
Špenát. Řadí se k zelenině, která přispívá k pohodě a duševní svěžesti. Ve špenátu najdeme velké množství vitaminu - A, C, E a K, také vápníku, železa a fosforu, hořčík. Také kyselina listová podporuje mozek, chrání před demencí.
Ořechy. Představují vynikající potravinu pro mozek. Jsou bohatým zdrojem mastných kyselin, obsahují velké množství dalších vitaminů a minerálních látek, stopových prvků, které přispívají k rychlému posílení organismu, jsou účinnými pomocníky dlouhodobé paměti.
Ryby. Výkonnost mozku, lepší soustředění zaručeně podpoří jídelníček, na němž se pravidelně objevují ryby. Potvrzují to výsledky lékařských studií, které došly k závěru, že rybí tuk výrazně snižuje riziko kardiovaskulárních problémů, přispívá ke kvalitě myšlení, úsudku, větší bystrosti, lepší paměti.
(pru)
RADA SPIRITU
Pokud trpíte nespokojeností, stresem, máte před důležitou zkouškou, snažte se vyhýbat sladkostem, výrobkům z bílé mouky a také alkoholu.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2200186
DnesDnes422
VčeraVčera541
Tento týdenTento týden3688
Tento měsícTento měsíc9936

Partnerské weby