Zelenina a ovoce mají na náš organismus a především na naše trávení výborný vliv. Doporučuje se denně sníst nejméně 5 kousků ovoce nebo zeleniny, můžeme tak předejít mnoha onemocněním. Především rakovině tlustého střeva, která je v České republice na prvních místech v žebříčku nádorových onemocnění. Také dlouhodobou konzumací můžeme předejít riziku vzniku infarktu či mozkové mrtvice. Ovoce či zelenina obsahují velké množství vlákniny, která čistí naše střeva a dodává nám pocit sytosti. Není potom třeba konzumovat velká množství tučných a nezdravých potravin. Protože tuk, ačkoliv má vysokou energetickou hodnotu, nás nenasytí a máme potřebu jíst více. Ovšem příjem zeleniny a ovoce musí být pestrý, protože bychom do sebe dostávali jen určitý druh vitaminů a ty ostatní by nám mohly chybět.
Nejvíce vitaminu A je v mrkvi, rybím tuku, játrech, špenátu, kapustě, meruňkách, brokolici, zelí, dýních, vaječném žloutku a třešních. Nejvíce vitamin B1 a E se nachází v lískových oříšcích. Vitamin B1 je dále obsažen v obilovinách, mase, oříšcích, kvasnicích a medu. Vitamin E je považován za velmi důležitý antioxidant a ve velké míře se vyskytuje v máslu, mléku, sóje a salátu. Vitamin C je ve velkém množství obsažen v paprice. Zajímavé je, že stejné množství vitaminu C je jak v pomeranči a citronu, tak v květáku a hrachu. Z výsledků měření obsahu vitaminů v jednotlivých potravinách vyhrála slunečnicová semínka. Ta jsou bohatá na vitaminy E, B1, B3 a B4.
(toh)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2128306
DnesDnes488
VčeraVčera851
Tento týdenTento týden3093
Tento měsícTento měsíc21799

Partnerské weby