Odcházíte do zaměstnání s hladovým žaludkem? Nemáte na jídlo čas ani chuť? Chyba! Víte, proč je snídaně tak důležitá? Přes noc tělo využívá zbývající sacharidy a jiné energetické zásoby. Správně zvolený ranní jídelníček zajistí přísun potřebné energie, zlepší náladu, navíc se postará o udržení optimální hmotnosti, neboť podpoří metabolismus. Přesto asi čtrnáct procent Čechů nesnídá a mnozí snídají nezdravě. Jak vyplynulo z jednoho průzkumu, který uskutečnila společnost SANEP, bezmála dvacet procent Čechů preferuje slané bílé pečivo spolu s máslem, uzeninou a sýry. Zeleninu a ovoce si do snídaňového menu zařadí jen čtyři procenta. Odborníci ale varovně zdvíhají prst. Tučné uzeniny a sýry jsou zdrojem nasycených mastných kyselin, kterých mají Češi ve výživě dlouhodobě nadbytek, což zvyšuje riziko vzniku celé řady civilizačních chorob. Výsledky studie poukázaly na to, že lidé nad 56 let snídají častěji celozrnné pečivo, výrazně omezují sladké a zvyšuje se podíl ovoce a zeleniny v jídelníčku. S věkem klesá i konzumace másla, a to ve prospěch margarínů.
Jak by měla vypadat zdravá snídaně? Pokud chcete, aby vaše postava měla navíc ladné křivky, dopřejte si obiloviny, kvalitní bílkoviny a čerstvé ovoce. Mezi potraviny, které budou skvělou snídaní, patří vedle ovesných vloček třeba vajíčka, plátek celozrnného chleba, knäckebrot v celozrnné podobě, krutí nebo kuřecí šunka, kousek grapefruitu a šálek zeleného čaje. Vyplatí se obohatit ranní jídelníček o nepříliš tučné jogurty, o ořechy nebo pár kousků mandlí.
(ruch)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2184111
DnesDnes356
VčeraVčera564
Tento týdenTento týden3141
Tento měsícTento měsíc11050

Partnerské weby