O vlasech se říká, že jsou ozdobou ženy. Ne ke každému však byla příroda štědrá, většina z nás není se svými kadeřemi spokojená. Kvalitu vlasů ovlivňuje genetika, hormony, ale především správná péče. Jak na to, aby vypadaly zdravě, svěže, bohatší?
Jak často je umývat? Na to není jednoznačná odpověď. Vlasy se mají umývat podle potřeby, tedy v případě nutnosti i denně. Důležité je zvolit vhodnou vlasovou kosmetiku - šampon na časté používání by měl být k vlasům šetrnější.
Barvené vlasy. Pro jejich mytí používejte vlasovou kosmetiku určenou pro tento typ vlasů. Šampony na mastné vlasy nebo pro zvětšení objemu mají silný čistící účinek, a tak se může barva rychleji vymývat.
Péče o suché vlasy. Na suché vlasy je dobré aplikovat pravidelné zábaly. Osvědčenou domácí masku připravíte z jednoho vajíčka a dvou lžic olivového oleje. Po důkladném promíchání směs nanášíte po celé délce vlasů a necháte působit asi půl hodiny. Lámavé a poškozené vlasy ocení kúru, na kterou potřebujete rozmačkaný zralý banán a pár kapek mandlového oleje. Směs se nanese na vlasy a po patnácti minutách opláchne.
Kulmování. Vždy, když budete chtít vlasy kulmovat, žehlit, tvarovat fénem, nezapomeňte před úpravou použít speciální sprej, který je ochrání před vysokými teplotami. Předejdete tak jejich poškození.
Hřebeny a kartáče. Po zdraví vlasů jsou velmi důležité. Kartáč by měl být měkký, špičky hřebenů zaoblené. Jestliže s nimi přejedete po hřbetě ruky, neměly by škrábat. Dbejte na jejich čistotu, stačí je pravidelně oplachovat v malém množství šamponu a horké vodě.
Chvála bylinkám. Nezapomínejte, že i voňavé bylinky mají skvělé regenerační účinky. Výluh z heřmánku prospěje mastným vlasům. Blahodárně působí na vlasovou pokožku odvar z chmelových šišek. Kopřiva je osvědčenou vlasovou bylinkou na všechny typy kadeří. S nadměrným padáním může pomoci odvar z lopuchu.
Zdraví vlasů a jídelníček. Pokud chceme, aby vlasy působily zdravě, je třeba jim věnovat náležitou péči nejen zvnějšku, ale také zevnitř. I vyvážená strava ovlivňuje jejich kvalitu. Mezi nejlepší dodavatele výživných látek patří vitaminy B 2 a B 6 z celozrnných produktů. Ke zlepšení růstu vlasů přispívá minerál zinek. Bohatě ho obsahují ryby, luštěniny, houby, hovězí maso, v menší míře cibule, česnek, droždí nebo slunečnicová semínka. V jídelníčku nezapomínáme na ořechy, ovesné vločky, čerstvé ovoce a zeleninu.
(mav)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2128332
DnesDnes514
VčeraVčera851
Tento týdenTento týden3119
Tento měsícTento měsíc21825

Partnerské weby