Nadváha i obezita působí člověku nejen zdravotní, ale i estetické problémy. Když chceme zhubnout, je třeba změnit jídelníček. Co by v něm nemělo chybět? Především celozrnné potraviny, rýže, okurky, melouny, cukety, mrkev , celer, zelí, citrusové plody, jablka, ale i další druhy zeleniny a ovoce. Mají málo kalorií, jsou bohaté na životně důležité látky a dokážou rychle a na dlouhou dobu zasytit.
Existují látky - například saponiny - kterým se říká „polykače tuků“, neboť povzbuzují spalování tuků. K potravinám s bohatým obsahem těchto látek patří zelené fazolky, hrášek a špenát. Nezapomínejte na dostatečný a pravidelný příjem vlákniny, neboť zvyšuje pocit sytosti a oddaluje hlad. Navíc má pozitivní vliv na střevní činnost, upravuje stolici, odstraňuje zácpu a pozitivně působí na celou řadu onemocnění. Bohatým zdrojem vlákniny jsou celozrnné potraviny, zelenina, ovoce a luštěniny. Do ranního jogurtu přidejte hrst ovesných vloček či obilných klíčků, používejte jako přílohu celozrnné těstoviny či neloupanou rýži nebo pohanku. Z oblasti Středozemního moře pochází poznatek, že mořské ryby zeštíhlují. Obsahují cenné omega-3 mastné kyseliny, které přispívají k řádné funkci lidského organismu včetně činnosti srdce a mozku. Jsou zdrojem nedostatkového jódu, který urychluje látkovou výměnu, zlepšuje činnost štítné žlázy, a tím i vyhlídky na úspěšné hubnutí. Mořské ryby obsahují vysoce kvalitní bílkoviny, které brzdí pocit hladu. V našem jídelníčku by měly být alespoň jedenkrát týdně.
(žuk)
DODATEK
Každý druhý Čech má problémy s nadváhou nebo je přímo obézní. Ženy mají větší sklony, neboť v jejich organismu dochází k účinnějšímu ukládání tuku.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

2237414
DnesDnes519
VčeraVčera833
Tento týdenTento týden1352
Tento měsícTento měsíc13479

Partnerské weby