Trápí vás nadbytečné kilogramy? Doporučil vám lékař zhubnout nebo se prostě chcete jen cítit lépe, mít skvělou kondici? Vysedáváním před televizní obrazovkou nebo u počítače nijak závratného výdeje energie nedocílíte. Víte, který pohyb má významné účinky na spalování kalorií? Jízda na kole patří k nejspolehlivějším sportům, jak si zlepšit fyzičku. Kolik kalorií spálíte, záleží na rychlosti a terénu, kam se s bicyklem vydáte. Za půl hodiny jízdy to může být něco mezi 135 až 345 kaloriemi. Pro hubnutí a celkové zlepšení kondice je ideální plavání. Spotřeba kalorií záleží na technice plavání. Jestliže si vyberete styl prsa - můžete spálit za hodinu plavání bezmála 400 kalorií, zvolíte-li kraul, ještě o něco více. Přebytečná kila se dají shodit i obyčejnou chůzí. Počet spálených kalorií pěší turistikou závisí nejen na překonané vzdálenosti, ale i výškovém převýšení. Jedním kilometrem v rovinatém horském prostředí se připravíte asi o 50 kalorií. Čím delší bude túra a náročnější terén, tím více pro své tělo můžete udělat. Láká vás zumba? Jen do toho! Hodina na tanečním parketu vás připraví o 900 kalorií. Pokud žádný ze sportů není vaší oblíbenou aktivitou, neklesejte na mysli. I domácí práce mohou dát tělu pěkně zabrat. S vysavačem, kbelíkem a hadrem v ruce můžete za deset minut práce spálit 50 kalorií. Také zahradničením procvičíte tělo. Třeba desetiminutové okopávání záhonků představuje výdej v podobě 86 kalorií.
(mav)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

2237427
DnesDnes532
VčeraVčera833
Tento týdenTento týden1365
Tento měsícTento měsíc13492

Partnerské weby