Jste-li poněkud nervózní, vystresovaná a máte smutek na duši, správná volba potravin vám pomůže. Proti frustraci zabírá paprika. Aromatické lusky rozhýbou látkovou výměnu v mozku, především svým vysokým obsahem vitaminu C a skupiny B, beta-karotenu a zinku. Denně stačí zkonzumovat jednu papriku.
Avokádo změní pohled na život. Avokádo je zdrojem velkého množství nenasycených kyselin. Obsahuje vitaminy E a B6, draslík, hořčík, měď, tyto složky podporují produkci serotoninu, který je označován za hormon štěstí a pohody.
Pozitivní myšlenky s rybízem. Ten obsahuje vitaminy C a B, draslík i vápník, které umožní tělu uložit si zásoby energie, navíc zklidní nervovou soustavu.
Banány dodají pocit štěstí. Najdeme v nich látku tryptofan - aminokyselinu, která je nezbytná pro vznik serotoninu a melatoninu - dvou hormonů dobré nálady.
Červená řepa vaši duši rozjasní. Je plná minerálů, jako je hořčík, draslík, železo, měď a také mangan, nenahraditelný zdroj kyseliny listové. Červená řepa v těle odbourává substanci zodpovědnou za vznik deprese.
S mlékem se k vám vrátí elán. Jakmile poklesne hladina serotoninu v krvi, dostaví se únava a pocit nechuti. Přitom složky mléčných produktů spouštějí okamžitě tvorbu hormonu štěstí. Ideální dávku radosti poskytne půl litru mléka za den nebo dva jogurty.
(eva)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2281756
DnesDnes24
VčeraVčera1209
Tento týdenTento týden24
Tento měsícTento měsíc14005

Partnerské weby