Držíte hladovku, cvičíte jako o život, ale váha nechce jít dolů? Nejste v tom sami. Jak ukázala jedna zahraniční studie, většina lidí s nadváhou bojuje celý život. Průzkum ukázal, že průměrná žena drží diety až třikrát ročně. Jen polovina z nich je při shazování kilogramů úspěšná. Devadesát procent žen po trýznivých dietách znovu přibere a jejich postava se vrací do původní podoby. Podle odborníků na výživu svou roli sehrává genetika. Má-li člověk po rodičích určité dispozice, je velký předpoklad, že se mu nadváha vyhne. Řada žen má na sebe nepřiměřené požadavky a i po dosažení čtyřicítky, padesátky by chtěly vypadat jako za studentských let. Na nadbytečných kilogramech se podepisují i hormonální změny, s věkem se mění metabolismus. Chce to stanovit si reálný cíl, mít v rovnováze příjem a výdej kalorií. I když na každého zabírá něco jiného, na cestě k vytouženým křivkám vám mohou pomoci následující rady:
+ Zkuste si jeden týden poctivě znamenat, co všechno vložíte do úst. Určitě přijdete na to, kde děláte chybu, že tělu dopřáváte víc, než vlastně potřebuje.
+ Když chcete zredukovat svoji hmotnost, měli byste jíst častěji a malé množství. Rozhodně se nevyplatí držet hladovku.
+ Dejte si po probuzení velkou sklenici vody s čerstvě vymačkanou citronovou šťávou, přidejte lžičku jablečného octu. Tím potlačíte nával hladu, uvedete do pohybu metabolismus.
+ Osvědčeným trikem je servírovat si jídlo na dezertní talíře.
+ Vyhněte se jídlům s vysokým glykemickým indexem - s vysokým obsahem cukrů - sacharidům. Mezi ně patří všechny druhy pečiva, cukrovinky, mléčné výrobky s vysokým obsahem cukru, perlivé slazené nápoje, hranolky.
+ Každé sousto nejméně pětadvacetkrát rozžvýkejte.
+ Chléb, zeleninu, šunku, sýry krájejte velmi tence. Oči signalizují, že jídla je hodně, avšak pravda je jiná.
+ Nával hladu spolehlivě zažene jablko. Velké množství pektinů nejen stabilizuje hladinu cukru v krvi, ovocné cukry odbourávají tukové zásoby.
+ Žaludek oklame také žvýkačka bez cukru, neboť při žvýkání produkuje více kyseliny a likviduje tuky.
+ Pokud máte rádi čili papričky a pikantní koření, pomohou vám v hubnutí. Obsahují látku, která účinkuje jako stabilizátor inzulínu a spalovač tukových polštářků.
+ Důležité je dodržovat během dne pitný režim, tělu dopřát minimálně dva litry neslazených tekutin. Díky vodě se tělo zbavuje škodlivých látek, lépe zpracovává tuky.
+ Dobrou motivací ke zhubnutí je pohled na vlastní fotografii, která zachycuje vaši nelichotivou postavu. Připevněte si jí na dveře ledničky. Pokaždé, když ji budete otevírat, přejde vás chuť na mlsání.
+ Pozor na alkohol, obsahuje spoustu prázdných kalorií, které tělo nepotřebuje.
+ Je pro vás těžké odolat večernímu mlsání před televizní obrazovkou? Místo obvyklých chipsů a slaných oříšků si nakrájejte oblíbenou zeleninu na malé kousky a namáčejte je třeba v osolené nízkotučné zakysané smetaně.
(es)

RADA SPIRITU
Na nákupy nikdy nechoďte hladoví, protože nakoupíte až o třetinu více potravin. Pamatujte na to, že co domu nepřinesete, to nesníte.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2273628
DnesDnes495
VčeraVčera790
Tento týdenTento týden5039
Tento měsícTento měsíc5877

Partnerské weby