Také jste věčnou dietářkou, která se nemůže trvale zbavit nadbytečných kilogramů? Zkusila jste vajíčkovou, tukožroutskou, banánovou, hollywoodskou, ale štíhlejší postava vám vydržela jen krátký čas? Největší a častou chybou při dietách je večerní mlsání. Celý den se snažíte držet chutě na uzdě, ale přijdete ze zaměstnání domů, usednete k večer nímu televiznímu programu a všechna předsevzetí a pevná vůle nejíst před spaním jsou ty tam. Podle výživových poradců by měla večeře tvořit patnáct až dvacet procent denního energetického příjmu. Je však rozdíl v tom, jestli si k večeři ohřejete v mikrovlnné troubě zbytek maďarského guláše s knedlíkem z předchozího dne, nebo si na malý talíř upravíte kousek zeleniny s tuňákovým salátem. Čím přelstít chutě, aby tělo dostalo, co potřebuje, a přitom se váha nešplhala vzhůru? Určitě by to neměla být pizza s několika druhy tučných sýrů a uherákem nebo šlehačkové větrníky s vídeňskou kávou. Pochutnat si můžete i na nízkokalorické večeři, která se dá připravit ze zdravých surovin.

Nechte se inspirovat několika štíhlými tipy:
Kuřecí salát se zeleninou zažene hlad a vydatně zasytí, takže se klidně obejdete bez druhé večeře. Jestliže kuřecí prsíčka orestujete na teflonové pánvi bez tuku, lehce poprášíte oblíbeným kořením a smícháte s pořádnou porcí hlávkového salátu, doplněného rajčetem a pokrájenou okurkou, v žaludku budete mít jako v pokojíčku.

Další výbornou variantou racionální večeře jsou různé pomazánky, jejichž základem je nízkotučný tvaroh nebo některý z nízkotučných sýrů. Ochutíte-li je nastrouhanou ředkvičkou nebo mrkví, pikantnosti pomazánce dodáte utřeným česnekem či nastrouhaným křenem, uspokojíte kručící žaludek a zároveň uděláte něco pro své zdraví. Pomazánky budou nejlépe chutnat na celozrnném pečivu. Celozrnné však ještě nemusí znamenat zdravé. Kvalitu celozrnného pečiva je třeba posuzovat podle vzhledu, struktury. Na rozdíl od bílého, které je bez obsahu minerálních látek, je o něco těžší, hutnější, pohledem zjistíte drobné kousky zrníček, semínek.

Bez výčitek svědomí, že se zpronevěříte dietnímu režimu, může být také večerní konzumace jogurtu s redukovaným obsahem cukru a tuků. Pokud zvolíte bílý, může být základem pro výbornou pochoutku se zeleninovou nebo ovocnou příchutí. Jestliže do něj přistrouháte oblíbenou zeleninu nebo nakrájíte na malé kousky šťavnaté, ne příliš sladké ovoce, i taková večeře může organismus dostatečně zasytit a dopřát mu cenné látky pro jeho správnou funkci, jako jsou vitaminy, vláknina, stopové prvky.
(pru)

DODATEK
Pamatujte na to, ideální večeři budou tvořit potraviny s nízkým glykemickým indexem (do 55), které dokáží nadlouho zasytit a přitom správně nastartovat tělo na spalování tuků přes noc.
 

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1967253
DnesDnes488
VčeraVčera902
Tento týdenTento týden1390
Tento měsícTento měsíc12858

Partnerské weby