V období mezi snídaní a obědem je vhodné jíst ovoce nebo zeleninu. Kromě cenných látek obsahují důležitou vlákninu. Ta váže vodu, mastné kyseliny, žlučové kyseliny a jejich metabolity, které mohou přispívat ke vzn iku a rozvoji rakoviny, zejména tlustého střeva.

Banány jsou vydatné exotické ovoce s vysokým obsahem draslíku. Dostatečný přísun tohoto minerálu zbavuje únavy a podrážděnosti. Dokáže stimulovat tvorbu tzv. hormonu štěstí serotoninu, kterou mozek potřebuje, aby mohl předávat pocit štěstí a blaženosti. Je-li ho nedostatek, organismus vyplaví adrenalin, základní hormon stresové reakce.

Citron je univerzálním prostředkem k udržení zdraví a vitality. Osvěžuje mysl a usnadňuje schopnost přijímání nových informací. Je bohatým zdrojem vitaminu C a pouze s pomocí tohoto vitaminu může dojít k tvorbě hormonu štěstí a vzniku euforie.

Čokoláda, zejména hořká, obsahuje množství látek, které působí jako stimulanty, zvyšují bdělost a pozornost.

Konzumace jedné mrkve denně, především mrkvové šťávy, stimuluje látkovou výměnu, omlazuje, zastavuje proces stárnutí. Pravidelné požívání mrkve má pozitivní vliv i na kvalitu pleti, podporuje růst vlasů a nehtů.

Ořechům se někdy říká, že jsou potravinou pro mozek, což je dáno vysokým obsahem vitaminů skupiny B a důležitých minerálních látek. Jsou velmi prospěšné, máte-li před sebou intelektuální maraton nebo dlouhou cestu za volantem.
(žuk)
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2341778
DnesDnes943
VčeraVčera806
Tento týdenTento týden1749
Tento měsícTento měsíc21935

Partnerské weby

apartman banner