*Jíst hodně zeleninové natě (například petržel, kopr) pomáhá šetřit sůl. To je důležité, poněvadž sůl zadržuje v těle vodu a tím způsobuje nadváhu.
*Každé ráno vypít na lačný žaludek sklenici vody s jedn ou polévkovou lžící ovocného octa. Odvodňuje, odstraňuje plynatost a podporuje spalování tuků.
*Dva týdny denně vypít sklenici čerstvě vymačkané mrkvové šťávy s jednou polévkovou lžící šlehačky. Pokožka bude svěžejší.
*Nejíst žádné sladkosti mezi večeří a dobou, kdy jdeme spát. Cukr brzdí působení hormonů na to, abychom mohli zeštíhlet.
*Čerstvé ovoce, například pomeranče, grapefruity, jablka jsou právě tak osvěžující jako šťávy, ale mají mnohem méně kalorií.
*Naplánovat si pro každé hlavní jídlo minimálně půl hodiny. Jíst pomalu, poněvadž pocit sytosti se dostaví teprve po patnácti až dvaceti minutách. Ten, kdo na tento fakt nebere ohled, jí příliš mnoho.
*Dopoledne i odpoledne zařadit přesnídávku. Mnohdy stačí třicet gramů tvrdého nebo plátkového sýra nebo kelímek jogurtu. Zamezí náporu hladu.
*Bohatý přísun vitaminu B 1 pomáhá udržet váhu a usnadňuje zhubnutí. Nedostatek tohoto vitaminu podporuje přeměnu uhlohydrátů v tukové rezervy a je jednou z příčin nadváhy. Proto místo bílého pečiva a cukru konzumovat celozrnné pečivo, bohaté na vitamin B1.
(nech)
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2258056
DnesDnes396
VčeraVčera945
Tento týdenTento týden6106
Tento měsícTento měsíc13464

Partnerské weby