Potřebujete shodit pár kilogramů, abyste se cítili lehčí, pohyblivější, aktivnější a odmítáte hladovět? Jednou z možností, jak toho docílit, je barevná dieta. Vychází z předpokladu, že stejné barevné potraviny mnohdy obsahují podobné látky a čím méně rozdílných látek, tím organismus lépe dokáže strávit přijatou potravinu. Výhodou duhové diety, nebo také chromatické, je, že můžete jíst cokoliv. Podstatné je, aby potraviny spolu barevně ladily. Po pravidelném zařazování duhového menu se většinou podaří shodit přebytečné kilogramy, ale lze ho považovat i za jakousi barevnou terapii, která posílí imunitní systém, chrání tělo před negativ ními účinky volných radikálů a má celkově blahodárný účinek na zdraví. Co jíst, když máme:

Červený den
Jestliže zvolíme červený den, můžete si dopřát například rajčata, červenou řepu, rybíz, jahody, brusinky, modré hroznové víně, červenou papriku, červené maso (hovězí), k pití se nabízí rajčatová šťáva nebo jahodový džus. Potraviny červené barvy jsou pro tělo vitaminovou bombou, dodávají mu životní energii, dobrou náladu, pomáhají na cestě za úspěchem. Čínská medicína spojuje červenou barvu s vitalitou.

Modrý den
Na talíři si můžeme dopřávat borůvky, švestky, ostružiny, sušené rozinky, mořské rostliny, černé olivy, hřiby. Modrá barva je barvou relaxace, ovlivňuje dýchací soustavu.

Oranžový den
Pomeranče, meruňky, broskve, mrkev, mango, oranžové papriky, dýně, oranžový sýr. Oranžové potraviny v sobě obsahují antioxidanty, které jsou důležité pro buňky. Obsahují hodně betakarotenu, lykopenu, vlákniny, které chrání organismus před vznikem nádorového onemocnění, pečují o zdraví pokožky. Podle čínské medicíny má oranžová barva mírnit rozjitřené emoce, je spojena se sexualitou, podporuje funkci močových cest.

Žlutý den
Žluté potraviny jsou spojovány se sluncem, mají pozitivní účinek na nervovou soustavu, tělo celkově pročišťují, blahodárně ovlivňují zrak. Při žlutém dni si můžeme dopřát například kukuřici, citrony, ananas, banán, ořechy, rýži, máslo.

Zelený den
Všechny druhy zelené zeleniny a ovoce, jako jsou zelené papriky, okurky, kapusta, brokolice, špenát, kiwi, jablko,zelený chřest, hlávkový salát, lze různým způsobem kombinovat v podobě chutných, pestrých salátů. V zelené stravě naleznete důležité magnezium, které přeměňuje tuky v energii. Zelené potraviny mají navíc pozitivní vliv na srdce, krevní tlak, zbavují emočních, psychických problémů.

Bílý den
Jídelníček v tomto dni, který se může skládat například z nízkotučných mléčných výrobků, tvarohu, sýrů, květáku, bílého masa, žampionů, těstovin, je zaměřen na doplnění organismu bílkovinami a vápníkem, které jsou nezbytné pro zdravé kosti, zuby, vlasy a nehty.
(map)

DODATEK
Jak doporučují výživoví odborníci, při barevné dietě, která však nemůže trvale nahradit běžný racionální jídelníček, bychom měli v co nejpestřejší kombinaci za den sníst alespoň 300 až 450 gramů zeleniny a 150 až 200 gramů ovoce.
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2199873
DnesDnes109
VčeraVčera541
Tento týdenTento týden3375
Tento měsícTento měsíc9623

Partnerské weby