Kdo chce mít svoji váhu pod kontrolou, dbát o pevné zdraví, měl by dát přednost tmavému pečivu před bílým. Bílé pečivo se vyrábí z bílé mouky, při její výrobě se používá pouze vnitřní část zrna, obsahuje méně vitaminů a minerálních látek. Také výživová hodnota je vyšší než u tmavého, stejně jako glykemický index. Jak upozorňují výživoví poradci, vyšší glykemický index znamená, že tyto potraviny zasytí na kratší dobu, dosta vuje se po nich brzy hlad. Navíc po jejich požití hladina cukru v krvi výrazně kolísá a organismus má větší sklon ukládat energii do tukových zásob, což podporuje vznik nadváhy. Celozrnná mouka obsahuje i vnější části zrna, které jsou vedle minerálních látek a vitaminů bohaté na důležitou vlákninu a esenciální mastné kyseliny.

Ovšem ne každé pečivo je celozrnné. Podle odborníků je někdy velmi obtížné pohledem rozeznat, které pečivo je skutečně celozrnné, neboť bílá mouka se někdy obarvuje karamelem a tudíž bílé pečivo dostává tmavou barvu. (es)

DODATEK
Občas je pečivo nazdobeno sezamem, spoustou semínek, pohankou, ale to ještě neznamená, že mouka, která byla použita na jeho výrobu, je hodnotnější. Proto je třeba sledovat u baleného pečiva údaje o složení výrobku, o jednotlivých surovinách.
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2128306
DnesDnes488
VčeraVčera851
Tento týdenTento týden3093
Tento měsícTento měsíc21799

Partnerské weby