V těhotenství je nutné umět relaxovat. Rozhodně to bude jednodušší, pokud plánované miminko je vaše první. Jestliže už nějakého drobečka doma máte, bude to zřejmě složitější. Představit si plnohodnotný odpočinek ženy, která se čtyřiadvacet hodin denně stará o malé dítě vyžadující nepřetržitou péči, je vskutku obtížné. Jediným možným řešením je navyknout si na režim potomka. Jinými slovy: spát tehdy, když spí dítě, pracovat vždy, když je vzhůru a vyžaduje pozornost. Když to tak neuděláte, vyčerpáte poslední zbytky svých fyzických a psychických sil dříve, než do domácnosti přijde další „zlo děj spánku“. Naučit se odpočívat je nutné nejen proto, abyste doplnily psychické a fyzické síly, ale předešly problémům, které mohou přijít v těhotenství. Relaxace je totiž nejefektivnější způsob zlepšení prokrvení dělohy a placenty. Pokud budete dostatečně odpočívat, předejdete problémům s vysokým krevním tlakem i možným tzv. růstovým retardacím plodu, což znamená, že je při ultrazvukových kontrolách zjištěn pomalejší růst plodu, než je obvyklé.

Obzvláště začátek gravidity je obvykle spojený se zvýšenou únavou. Potřeba spánku přichází kdykoli v průběhu dne a noci. Možná to tak příroda moudře zařídila, protože s postupem gravidity a s pomalu se blížícím termínem porodu vznikají problémy se spaním. Postupně rostoucí a zvětšující se děloha, která omezuje najít vhodnou a pohodlnou spánkovou polohu, se obvykle stává další příčinou dlouhých bezesných nocí. Proto před spaním jděte na krátkou procházku, dejte si vlažnou sprchu, poslouchejte klidnou hudbu, nejezte před spaním. Vyvětrejte ložnici dříve, než jdete spát. Teplota vzduchu těsně pod 20 stupňů C příjemně osvěží a naladí na spánek.
(vlab)
FOTO: HIDDENSPAS.COM 

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

2101992
DnesDnes65
VčeraVčera1169
Tento týdenTento týden2226
Tento měsícTento měsíc23778

Partnerské weby