Také si vás dcera občas dobírá, že už jste v padesáti stará? Když se podíváte na vlastní obraz do zrcadla, samozřejmě ji nechcete dávat za pravdu, protože se na svůj věk vůbec necítíte. Nutno ale přiznat, že občas už se tělo vzpouzí a ne všechno j de tak hladce jako dřív. Jak tvrdí jedna z našich celebrit, která ani s padesátkou na krku neztrácí na půvabu a šarmu, stárnutí je věc rozhodnutí. Souboj s věkem může být někdy trnitý, obtížný a bolestný, ale každopádně to chce jediné. Mít pevnou vůli a nevzdávat se. Jak na to?
*Nemusíte se oblékat jako třicitka, i když vám to možná postava dovoluje. Zůstaňte svá, není nutné, abyste s přibývajícím věkem slevovala z oblíbeného stylu, ať už je elegantní, sportovní, městský nebo romantický. Pokud se v něm budete cítit dobře, oblékání nepodřizujte věku. Dobrý vkuv by měl vyhrát nad délkou sukně proklatě nad kolena, slušivé sako nad bundičkou do pasu s cvočky.
*Nemarněte zbytečně čas. Ať už nesmyslnými aktivitami nebo s lidmi, které nemusíte vidět, jak je rok dlouhý. Od jistého věku by měl člověk dělat jen to, co je mu příjemné, naplňuje ho radostí, optimismem. Vždyť pocit štěstí je podle celé řady vědeckých studií tím nejúčinnějším receptem proti příznakům stárnutí. Navíc pozitivně stimuluje imunitní systém, geny mládí.
*Neznamená to, že s přibývajícím věkem budete rezignovat na vše nové, co přináší doba, snažte se s ní držet krok. I když se vám nechce pronikat třeba do tajemství nových technologií, nemávejte rezignovaně rukou. Je to ideální trénink k tomu, aby byla duševní kondice stále fit. Žádný věk by neměl být nepřekonatelnou bariérou k poznávání, učení se cizímu jazyku, novým věcem. Čilý, aktivní člověk žije déle, navíc riziko civilizačního onemocnění výrazně klesá.
*Stejně tak pohyb je důležitým faktorem pro větší odolnost organismu, zpomalení stárnutí. Víte, že například každodenní procházka, pravidelné stoupání do schodů, jízda na kole, plavání nebo jiná intenzivní tělesná aktivita může prodloužit věk až o čtyři roky? Navíc se tak až o polovinu sníží riziko mozkové příhody, infarktu, onemocnění Alzheimerem, osteoporózou či rakovinou.
*Ani v padesáti není pozdě na změnu jídelníčku. Omezit příjem kalorií, soustředit se více na kvalitu než na množství, to je hlavní zásadou stravování v menopauze. Ideální je středomořská kuchyně, která je bohatá na kvalitní tuky, ryby, hodně ovoce a zeleniny. Tučné mořské ryby jsou nejlepším zdrojem omega 3 mastných kyselin a vitaminů, které aktivují geny dlouhověkosti, zabraňují poškozování a stárnutí buněk. Ve stravě by se měly pravidelní objevovat celozrnné produkty, luštěniny, nízkotučné mléčné výrobky. Nezapomínáme na důsledný pitný režim, neboť je to důležitá prevence vysychání kůže a sliznic.
(vos)
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2318129
DnesDnes783
VčeraVčera1226
Tento týdenTento týden2933
Tento měsícTento měsíc25055

Partnerské weby

apartman banner